به گزارش خودرونامه، محمدرضا نعمت زاده اظهار کرد: صنعت خودرو صنعتی ثابت نیست و باید در بازار بین المللی عرض اندام کند. بنابراین همکاری بین المللی ایران در صنعت خودرو الزامی است. شرکت رنو از 12 سال پیش مشارکت خود را در بازار ایران آغاز کرده است.
او افزود: شرکت رنو برای بازار اروپا شناخته شده و محصولات آن در بازارمان علاوه بر جذابیت برای مصرف کنندگان ایرانی شناخته شده نیز محسوب می شود. به همین دلیل قرار است مرکز خدمات پس از فروش آن هم در ایران تاسیش شود. امیدواریم طبق این قرارداد یک مرکز توانمند تحقیق و توسعه که به تمامی مراکز تحقیق و توسعه رنو متصل شود در این قرارداد گنجانده شده است.
نعمت زاده با بیان اینکه بیش از 200 مشارکت در بخش صنعت، معدن و تجارت در این چهار سال دولت یازدهم شکل گرفته که بیشتر آن ها به تولید رسیده است، ادامه داد: اگر قطعه سازان داخلی بتوانند این توانایی را در خود تقویت کنند مطمئنا می توانند در راستای این سرمایهگذاری حرکت کنند. چرا که ایران انجمن قطعه سازان دارد و امیدواریم شاهد حضور شرکت های قطعه ساز بیشتری باشیم ضمن اینکه بتوانیم خدمات خوبی در این زمینه ارایه کنیم. پیش بینی کردیم 60 شرکت قطعه ساز در زنجیره قطعه سازی رنو در راستای این قرارداد همکاری کنند.
او افزود: قرار است یک مرکز فنی و مهندسی توسط رنو و ایجاد یک خط تولید موتور مستقل بر اساس این قرارداد راهاندازی شود.
نعمت زاده توضیح داد: در قرارداد رنو با ایران نیاز به یک شریک ایرانی داشتیم و بر مبنای اصل 44 حضور سرمایه گذار واقعی نیاز بود. به همین خاطر خواستیم یکی از شرکت های با سابقه صنعتی و تجاری ورود پیدا کند که آقای حدادزاده از نگین خودرو و از هلدینگ پرتو نگین ناصح که بیش از 70 سال سابقه کار صنعتی، تجاری و خدمات پس از فروش دارد و از واردکنندگان رنو به کشور نیز بوده، انتخاب شد. آقای حدادزاده سال ها در این عرصه فعال بودند، پس از اینکه تمام سوابق فعالیت آنها بررسی شد، 20 درصد از این مشارکت به این شرکت اختصاص یافت.
او افزود: امیدواریم همه از این سرمایهگذاری حمایت کنند و پس از این امضای مشارکت، همه طرفین به صورت جدی همکاری خود را آغاز کنند. برای سرعت بخشیدن به روند اجرای قرارداد، یکی از شرکت های راکد خودروسازی کشور خریداری و در اختیار این مشارکت قرار می گیرد.
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست