يکشنبه 23 ارديبهشت 1403-17:5 شمسی /5/12/2024 5:05:26 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:34459
  • زمان انتشار:سه شنبه 20 ارديبهشت 1401-18:47
واکنش دبیر انجمن خودروسازان به رفع تعلیق استانداردهای جدید

در حالی 9 استاندارد جدید خودرو رفع تعلیق شده اند که به گفته دبیر انجمن خودروسازان ایران، در صورت الزام اعمال آنها در همه محصولات، بخش اعظم تولید خودرو متوقف خواهد شد. 
80 درصد تولید خودرو می خوابد

به گزارش خبرنگار خودرونامه، رئیس سازمان ملی استاندارد به تازگی اعلام کرده خودروسازان باید استانداردهای جدید را که رفع تعلیق شده اند، در محصولات خود پیاده کنند. 

این گفته اسلام پناه در حالی است که دبیر انجمن خودروسازان در گفت و گو با خودرونامه می گوید: پیاده سازی استانداردهای 9 گانه ای که رفع تعلیق شده اند، منوط به نتایج همفکری وزارت صمت و خودروسازان است. احمد نعمت بخش با بیان اینکه برخی زیرساخت ها برای اجرای استانداردهای جدید فراهم نیست، تاکید می کند: مثلا برای اعمال استاندارد تصادف با عابر پیاده، نیاز به پلت فرم جدید داریم. وی می افزاید: یا مثلا برای اجرای استاندارد انحراف از مسیر، باید خط کشی های جاده ها و خیابان ها اصلاح شود.

نعمت بخش با تاکید بر اینکه اگر قرار باشد استانداردهای جدید در همه خودروها اعمال شوند، بخش اعظم تولید خودروسازان عملا متوقف خواهد شد، می گوید:  بیشتر محصولات فعلی توان پاس کردن استانداردهای را ندارند و اگر اجرای آنها الزامی شود، 80 درصد تولید صنعت خودرو می خوابد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات مربوط به نقدینگی، می گوید:سوال من این است که کجای دنیا قیمت مواد اولیه آزاد است، اما محصول نهایی را به صورت دستوری قیمت گذاری می کنند؟

نعمت بخش تاکید می کند: به عنوان نمونه، قیمت فولاد در یکی از شرکت هایی که با خودروسازان کار می کند، به تازگی 35 درصد افزایش یافته، در حالی که قیمت خودرو در کارخانه بالا نرفته است. 


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین