پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403-17:1 شمسی /5/9/2024 5:01:02 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:25271
  • زمان انتشار:يکشنبه 17 مرداد 1400-22:55
حذف قرعه کشی و محدودیت های ثبت نام

گویا وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان به این نتیجه رسیده اند که محدودیت های ثبت نام خودرو و اعمال سیستم قرعه کشی، کارایی لازم را در کنترل بازار نداشته و از همین رو پروسه حذف آنها را آغاز کرده اند. 
شرایط فروش خودرو تغییر کرد

به گزارش خبرنگار خودرونامه، در جدیدترین فروش خودروسازان که از فردا آغاز می شود، نه خبری از محدودیت های قبلی ثبت نام است و نه سیستم قرعه کشی برای تعیین برندگان اعمال خواهد شد. طبق اعلام سایپا، این شرکت فردا (دوشنبه) پیش فروش چند محصول خود را بدون محدودیت های قبلی ثبت نام، آغاز می کند و دیگر برای تعیین برندگان، قرعه کشی نخواهد کرد.

بدون تردید، این اقدام سایپا با هماهنگی وزارت صمت انجام می شود، بنابراین می توان انتظار داشت ایران خودرو نیز در پیش فروش های آتی خود محدودیت های ثبت نام و قرعه کشی را حذف کند. بر این اساس، برای شرکت در پیش فروش خودرو، تنها کارت ملی نیاز است و دیگر خبری از شروطی مانند عدم خرید خودرو از خودروسازان بزرگ ظرف 48 ماه گذشته و نداشتن پلاک فعال نخواهد بود. هنوز مشخص نیست حذف محدودیت ها و لغو قرعه کشی، چه زمانی به فروش فوق العاده ها هم سرایت خواهد کرد، اما به نظر می رسد وزارت صمت پروسه کنار گذاشتن کامل آنها را کلید زده است. بنابراین به احتمال فراوان در آینده فروش فوق العاده هم دیگر محدودیت ثبت نام نخواهند داشت و سیستم قرعه کشی یا همان لاتاری خودرو به کل حذف می شود.

وزارت صمت از اردیبهشت سال گذشته شرایط فروش خودرو را تغییر داد و اعلام کرد برندگان از مسیر قرعه کشی تعیین خواهند شد. این اقدام در راستای کنترل قیمت در بازار خودرو انجام شد، اما تجربه 15 ماه گذشته نشان داده اثرگذار و کارآمد نبوده است. حذف تدریجی محدودیت های ثبت نام خودرو و قرعه کشی اما در حالی است که وزارت صمت تا چندی دیگر سکاندار جدید خود را خواهد شناخت و مشخص نیست وزیر صمت جدید چه برنامه ای را برای فروش خودرو به کارمی گیرد. 


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین