يکشنبه 23 ارديبهشت 1403-14:31 شمسی /5/12/2024 2:31:52 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1521
  • زمان انتشار:دوشنبه 8 آبان 1396-1:50

کانال تلگرامی وزارت صنعت نوشت:  با لغو تحریم های هسته ای و افزایش رفت و آمد خودروسازان خارجی به ایران و تاکید به داخلی سازی محصولات  و تولید پلت‌فرم اختصاصی صنعت خودروی ایران در دو سال گذشته، وعده دولت برای «خودروساز شدن ایران»  تحقق پیدا کرده  است. 
تحلیل وزارت صنعت از «خودروساز شدن ایران»

به گزارش خودرونامه، کانال تلگرامی وزارت صنعت نوشت:  با لغو تحریم های هسته ای و افزایش رفت و آمد خودروسازان خارجی به ایران و تاکید به داخلی سازی محصولات  و تولید پلت‌فرم اختصاصی صنعت خودروی ایران در دو سال گذشته، وعده دولت برای «خودروساز شدن ایران»  تحقق پیدا کرده  است و بر این اساس 6 قرارداد با شرکت های خارجی منعقد شده است و قرارداد با رنو، پژو، سیتروئن و بنز از مهمترین آنهاست.

نکته مهم در این قراردادها تاکید دولت به داخلی سازی و مشارکت در ساخت و فروش تولیدات بوده تا بر این اساس شاهد مشکلاتی که پیش از این در انعقاد قرارداد با خودروسازان خارجی بودیم نباشیم. کارشناسان صنعت خودرو با اشاره به مشکلات قرارداد با خودروسازان خارجی،  قبل از روی کارآمدن دولت یازدهم از جمله قرارداد با پژو معتقد بودند که قراردادها نباید به گونه ای باشد که فقط زمینه برای فروش محصولات خارجی در ایران فراهم شود و این نکته در انعقاد قراردادهای جدید مد نظر دولت تدبیر و امید بود.

 طراحی و تولید پلت‌فرم اختصاصی یکی دیگر از اقداماتی است که دولت آغاز کرده است  و بر این اساس شرکتهای بین‌المللی پینین فارینا ایتالیا، ماهله آلمان و هیوندای پاورتک کره جنوبی برای مشارکت در این پروژه به ایران آمده‌اند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

آخرین عناوین