دوشنبه 24 ارديبهشت 1403-2:7 شمسی /5/13/2024 2:07:38 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1048
  • زمان انتشار:چهارشنبه 7 مهر 1395-14:24
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در دهه 60 مطرح کرد:

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در دهه 60 معتقد است ژاپنی ها بهترین انتخاب ما در صنعت خودر می توانند باشند اگر قبول کنند که با سرمایه گذاری مشترک و ساخت خودرو با داخلی سازی حداقل 40 درصدی به بازار کشورمان وارد شوند.
ژاپن بهترین گزینه برای همکاری با صنعت خودرو ایران است

داوود میرخانی‌رشتی در خصوص ورود خودروسازان چینی به ایران به خودرونامه گفت: تنوع محصولات چینی یکی از فاکتورهای مهم موفقیت آنها در بازار خودرو ایران است. اگر شما محصلاتی را که خودروسازان چینی طی 5 سال اخیر وارد بازار ایران کرده اند را مشاهده کنید متوجه خواهید شد که خودروسازان چینی خلاف اروپایی که که معمولا خودروهای قدیمی را به ما داده اند، محصولات به روز و دارای امکانات مناسب را با قیمت خوبی وارد بازار ایارن کرده اند که باعث شده مشتری ایرانی به سمت تهیه این خودروها برود.

او افزود: اما آنها در عرصه خدمات پس از فروش مناسب عمل نکرده اند به طوری که هم اکنون می بینیم خودروسازان چینی نتوانسته اند آنگونه که باید در تامین قطعات موفق عمل کنند. اگر به بازار قطعات خودروهای چینی مراجعه کنیئ متوجه خواهید شد که قطعات مربوط به خودروهای چینی یا نایاب هستند و یا اینکه با قیمت بسیار بالایی در اختیار مشتریان قرار می گیرند. اشکال خودروهای چینی در این است که نتوانسته اند در بخش خدمات پس از فروش موفق عمل کنند در حالیکه خودروسازان اروپایی به این بلوغ رسیده اند که در هر بازاری ابتدا قطعه سازان و آنگاه تعمیرکاران را در دوره های مختلف آموزش دهند تا بتوانند خدمات پس از فروش مناسبی را در بازارهای هدف ارائه دهند.

میرخانی‌رشتی بیان کرد: اگر امروز می بینید که رنو در ایران موفق عمل کرده به این خاطر است که در بخش خدمات پس از فروش توانسته اقدامات قابل توجهی را انجام دهد و مشتری را راضی نگه دارد. چینی ها هنوز در این خصوص ضعیف عمل کرده اند و نتوانسته اند خدمات پس از فروش مناسبی را به وجود آورند.

او ادامه داد: ما در شرق سه کشور مهم چین، کره و ژاپن را به عنوان بازیگران بزرگ خودرو در دنیا می شناسیم. اگر منظور این است که خودروسازان ما به سمتی حرکت کنند که شرکای ژاپنی برای خود برگزینند می توان گفت که بهترین استراتژی را انجام داده اند کما اینکه ایران خودرو در حال حاضر سوزوکی را به عنوان شریک خود انتخاب کرده و قصد دارد شریک دیگری از این کشور را برای خود انتخاب کند. ژاپنی ها بهترین انتخاب ما در صنعت خودر می توانند باشند اگر قبول کنند که با سرمایه گذاری مشترک و ساخت خودرو با داخلی سازی حداقل 40 درصدی به بازار کشورمان وارد شوند. طبیعتا همکاری با ژاپنی ها سبب خواهد شد هم سطح استاندارد صنعت خودرو ما بالا رود، هم از تکنولوژی روز بهره ببریم و هم محصولی را به دست مشتری برسانیم که دارای کیفیت مناسب و خدمات پس از فروش قابل قبول باشد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در دهه 60 افزود: کره ای ها هم می تواند انتخاب مناسبی باشد اما تجربه نشان داده که آنها سخاوت لازم را در انتقال تکنولوژی به خرج نداده اند و بیشتر متمایلند یا خود مستقیما در ایران خودرو تولید کنند یا اینکه محصولات قدیمی خود را برای تولید در ایران ارائه دهند. از سویی دیگر تجربه همکاری سایپا با کیا موتورز نشان می دهد که این خودروساز آنگونه که باید نتوانسته همکاری رو به توسعه ای را از خود نشان دهد.

او تصریح کرد: بنابراین کار کردن با کره ای ها مستلزم آن است که قراردادی قوی نوشته شود تا هر دو طرف برنده باشند و بتوانند در تولید انواع خودرو در ایران موفق عمل کنند. با توجه به اینکه طی سال های گذشته حجم بزرگی از خودروهای وارداتی کشور در اختیار خودروهای کره ای بوده، زیر ساخت های خدمات پ از فروش تقریبا فراهم شده و اگر کره ای ها بخواهند در ایران به تولید محصول بپردازند قادرند محصولاتی با کیفیت خدمات پس از فروش بهتری نسبت به ژاپنی ها این کار را انجام دهند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین