دوشنبه 24 ارديبهشت 1403-3:18 شمسی /5/13/2024 3:18:38 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1010
  • زمان انتشار:دوشنبه 21 تير 1395-11:45
دبیر انجمن خودروسازان:

دبیر انجمن خودروسازان مصوبه روزهای پایانی عمر مجلس نهم در خصوص واردات کامیون‌های دست دوم را خطرناک دانست و خواستار بازنگری این مصوبه از سوی مجلس دهم شد.
85 درصد ظرفیت تولید کامیون‌ بلااستفاده مانده است

به گزارش خودرونامه، احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با اقتصادنیوز با اشاره به بلااستفاده ماندن 85 درصد از ظرفیت تولید انواع کامیون در کشور گفت: خوردوسازان بزرگ و کوچک کشور قادرند سالانه 70 هزار دستگاه کامیون با برندهای معتبر اروپایی و چینی به تولید برسانند اما دیده می‌شود با توجه به برخی سیاستگذاری‌ها و قانون‌گذاری‌ها در حوزه حمل و نقل، تنها 15 درصد از ظرفیت این کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

او افزود: مجلس نهم در اواخر فعالیت خود با عجله فراوان تصویب کرد که کامیون‌های دست دوم وارد کشور شود در حالیکه اجرایی شدن این مصوبه علاوه بر ضربه‌ زدن به تولید داخلی سبب خواهد شد تا کیفیت حمل و نقل در جاده‌های کشور پایین بیاید چرا که کامیون های دست دوم عمر خود را کرده‌اند و توان لازم را ندارند.

 

نعمت‌بخش گفت: در اروپا روال بر آن است که از یک کامیون سه شیفته کار می کشند بنابراین کامیونی که سه سال سن دارد، معادل 9 سال از آن کار کشیده‌اند.

 

او افزود: اروپایی‌ها به خوبی می‌دانند که عمر مفید این کامیون‌ها به پایان رسیده از این رو با قیمت پایین آن را به فروش می‌رسانند که ما با توجه به توان داخلی و نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری‌مان نباید فریب این بازار گرمی را بخوریم.

 

نعمت‌بخش گفت: وقتی همه بزرگان صنعت خودروهای تجاری نظیر بنز، ولوو و اسکانیا در ایران حضور دارند چه دلیلی دارد که ما محصول دست دوم آنها را وارد کشور کرده و سیستم حمل و نقل خود را با کامیون های کم رمق نوسازی کنیم؟


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

آخرین عناوین