مائوریسیو پنیا(Mauricio Peña)، مدیر ارشد ایمنی «ویمو» در بیانیهای گفت که «ویمو» تصادفات بسیار کمتری را با عابران پیاده نسبت به رانندگان انسانی میبیند، اما این شرکت میداند که چه زمانی رفتارش باید بهتر باشد.
وی در بیانیهای که به چندین رسانه خبری ارسال شده، گفت: در نتیجه، ما تصمیم گرفتهایم که یک فراخوان نرمافزاری داوطلبانه را در رابطه با کاهش سرعت و توقف مناسب در این موقعیتها ارائه دهیم. ما به عنوان بخشی از تعهد خود به بهبود مستمر، به تجزیه و تحلیل عملکرد خودروهای خود و انجام اصلاحات لازم ادامه خواهیم داد.
طبق تحقیقات اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا(NHTSA)، مشاهده شده است که برخی از خودروهای خودران «ویمو» برای اتوبوسهای مدرسهای که علائم ایست و چراغهای چشمکزن خود را فعال کرده بودند، توقف نکردهاند. این اداره در گزارش خود اعلام کرده است که مواردی از عبور خودروهای «ویمو» از کنار اتوبوسهای مدرسه متوقف شده در آتلانتا و آستین تگزاس وجود داشته است.
«ویمو» در اوایل سال جاری پس از مشاهده برخورد برخی از ناوگان روبوتاکسیهای خود با دروازهها، زنجیرها و اشیای مشابه، فراخوان نرمافزاری دیگری را صادر کرد. این شرکت همچنین سال گذشته دو فراخوان نرمافزاری دیگر را ثبت کرد که یکی از آنها مربوط به برخورد یک وسیله نقلیه خودران با یک تیر تلفن و دیگری اصلاح نحوه برخورد دو روبوتاکسی جداگانه با یک وانت که یدک کشیده میشد، بود.
منبع: ایسنا

