به گزارش خودرونامه به نقل از ایرنا، او گفت: در حال حاضر مجوز تبدیل پلاک صادر شده و وزارت صمت هم در حال ابلاغ شیوهنامه اجرایی آن به گمرک است؛ ارزشگذاری این خودروها پایینتر از خودروهای نو و صفر است اما عوارض تبدیل پلاک مناطق آزاد به پلاک ملی، ۹۰ درصد در نظر گرفته شده است.
معاون توسعه اقتصادی و سرمایهگذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی درباره واردات خودرو به مناطق آزاد اظهار داشت: واردات خودرو به مناطق آزاد جدید (شامل سرخس، مهران، بانه-مریوان، اینچهبرون، اردبیل، مازندران، بوشهر، قصرشیرین، سیستان و دوغارون) فعلا در دستور کار نیست و فقط ۷ منطقه آزاد قدیم میتوانند واردات خودرو داشته باشند؛ اما برای مناطق آزاد جدید فقط آنهایی که کل منطقه محصور باشد میتوانند واردات خودرو داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مناطق آزاد جدید برای واردات خودرو آزادی کامل ندارند چون اگر بخواهیم آن را آزاد کنیم، همه سرمایهگذاران به سمت واردات خودرو سوق پیدا میکنند. البته فعال اقتصادی برای خودش میتواند خودرو وارد کند اما مثل مناطق آزاد قدیم که شرکتها خودرو وارد میکنند و اجازه خرید و فروش به ساکنان داده شده، امکان چنین وارداتی برای مناطق آزاد جدید نیست و اجازه خرید و فروش ندارند.
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست