جمعه 17 مرداد 1404-17:26 شمسی /8/8/2025 5:26:43 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:71469
  • زمان انتشار:پنجشنبه 16 مرداد 1404-17:40
در دیدار صمیمانه خبرنگاران با مدیران ارشد ایران‌خودرو به مناسبت روز خبرنگار مطرح شد

به مناسبت گرامی‌داشت روز خبرنگار، شماری از خبرنگاران حوزه خودرو به همراه خانواده‌هایشان مهمان شرکت ایران‌خودرو بودند. مراسمی متفاوت، پرانرژی و نزدیک به خط تولید؛ جایی که میان صدای دستگاه‌های پرس ورق، بدنه سازی، مونتاژ و گفت‌وگوهای صمیمی، فرصت مناسبی برای مرور شش ماه مدیریت جدید ایران‌خودرو فراهم شد.
با قلم‌تان حال صنعت را بهتر کنید/ برنامه تولید نسل جدید ۲۰۷ و حذف محصولات قدیمی/ توسعه خودروهای هیبریدی در دستور کار

به گزارش خودرونامه، خبرنگاران در این برنامه، از خطوط تولید بازدید و با مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، نماینده صاحبان اکثریت سهام ایران‌خودرو دیدار کردند.

عادل پیرمحمدی، مدیرعامل ایران‌خودرو در جمع خبرنگاران با تاکید بر این‌که هنوز برای قضاوت درباره عملکرد مدیریت بخش خصوصی در ایران‌خودرو زود است، اما قطار تغییر به حرکت افتاده است، گفت: از همان ساعت‌های اول واگذاری مدیریت، قضاوت‌ها شروع شد. در حالی‌ که شش ماه در صنعت خودرو برای یک فیس‌لیفت هم زمان کافی نیست، ما در همین مدت افزایش تولید هم داشته‌ایم.

وی با اشاره به چالش‌های گسترده شش ماه گذشته ازجمله تعطیلات گسترده، جنگ ۱۲ روزه و موضوع ناترازی انرژی، گفت: فقط در دوره جنگ ۱۲ روزه، ۱۹ هزار دستگاه تحویل مشتریان دادیم. ایران‌خودرو تعطیل نشده؛ حتی برای مقابله با ناترازی انرژی، درحال تولید ۲۸ مگاوات برق هم هستیم.

پیرمحمدی از برنامه جدی برای حذف محصولات قدیمی، تولید خودروهای جدید با قوای محرکه نو و خودروهای هیبریدی با مصرف کم‌تر از پنج لیتر خبر داد و افزود: خودرو سورن به‌زودی از خط تولید خارج خواهد شد و نسل جدید ۲۰۷ با موتور و گیربکس جدید، پاییز ۱۴۰۵ به تولید انبوه می‌رسد.

حال هم را بهتر کنیم، با قدرت قلم

در این مراسم حمید کشاورز، نماینده صاحبان اکثریت سهام ایران‌خودرو، نقش خبرنگاران را در بازگرداندن امید و حرکت به جامعه و صنعت حیاتی دانست و تاکید کرد: در این روزها فقط باید به هم کمک کنیم که چطور حال هم را خوب کنیم. خبرنگاران می‌توانند با یک تیتر، یک گزارش یا حتی یک نگاه منصفانه، حال یک جامعه را بهتر کنند.

واقعیت‌های اقتصادی زیر پوست قیمت‌گذاری

در بخش پرسش‌وپاسخ، ماجرای قیمت‌گذاری خودرو و زیان‌های چندماهه هم مطرح شد. پیرمحمدی با بیان این‌که آخرین اصلاح قیمت به آبان ۱۴۰۳ و براساس صورت‌های مالی ۱۴۰۲ بازمی‌گردد، گفت: در همین مدت نرخ ارز ۶۰ درصد بالا رفت، دستمزد ۴۵ درصد افزایش یافت و ما ۲۰۰ هزار خودرو را با قیمت قبلی فروختیم. وقتی مواد اولیه را از بورس کالا به نرخ روز می‌خریم، چطور باید با قیمت‌های آبان گذشته ادامه بدهیم؟

وی با تاکید براین‌که قیمت‌های جدید براساس محاسبات کارشناسی، باید بیش از ۲۷ درصد رشد می‌داشت، اما در نهایت مبلغ پایین‌تری درصد تصویب شد، گفت: این یعنی باز هم ضرر و ما خواستار قیمت‌گذاری کارشناسی هستیم. نه بیش‌تر و نه کم‌تر.

وی ضمن گرامی‌داشت روز خبرنگار، از صاحبان قلم و اندیشه خواست تا با انعکاس تلاش‌های صنعتگران کشور با وجود تمامی کاستی‌ها و مشکلات، در جامعه امیدآفرینی کنند تا انگیزه کار و تلاش نیز افزایش یابد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین