به گزارش خودرونامه به نقل از ایسنا، این تولیدکننده خودروهای برقی، اعلام کرد امیدوار است قطعات بیشتری را از داخل تامین کند و سفارشهایی از سریلانکا، نپال و موریس، دریافت کرده است.
این خودروساز زیانده برای ورود به بازارهای توسعهیافته غربی با مشکل مواجه بوده و ورودش به هند بهعنوان سومین بازار بزرگ خودرو در جهان، آزمونی کلیدی برای کسب و کارش خواهد بود.
این کارخانه که در شهر توتوکودی در ایالت جنوبی تامیل نادو واقع شده است، ظرفیت اولیه تولید سالانه ۵۰ هزار خودروی برقی دارد که میتواند به ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو افزایش یابد. اولین خودروهای این شرکت، دو خودروی شاسیبلند برقی پریمیوم «ویاف ۷» و «ویاف ۶» خواهند بود.
«فام سان چائو»، مدیر اجرایی وینفست آسیا، گفت: این شرکت با چندین تامینکننده قطعات مذاکره کرده و برخی از آنها میخواهند بخشی از تولیدشان را به پارک صنعتی هند منتقل کنند. وی افزود: این شرکت قصد دارد اواخر ماه میلادی جاری، خودروها را به نمایشگاههای هند عرضه کند، اما قیمت خودروها هنوز اعلام نشده است.
چائو گفت: اگرچه سفارشهای کشورهای دیگر به این معنی است که این کارخانه میتواند به یک مرکز صادرات تبدیل شود، اما تمرکز اصلی وینفست، همچنان بر مشتریان هندی است.
وینفست، سال میلادی گذشته، با ایالت تامیل نادو توافق کرد که طی پنج سال، ۵۰۰میلیون دلار، سرمایهگذاری کند و برای سرمایهگذاری تا سقف ۲میلیارد دلار، تلاش کند. موفقیت در هند، برای دستیابی به هدف تحویل جهانی ۲۰۰ هزار خودرو در سال ۲۰۲۵، مهم خواهد بود.
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست