به گزارش BBC، لوکا دیمئو کارش را در دهه نود میلادی در رنو آغاز کرد و بعد به تویوتا و فیات رفت. او پیش از پیوستن به رنو مدیر شرکت سئات از زیرمجموعههای گروه فولکسواگن بود. لوکا دیمئو زمانی به رنو پیوست که این شرکت بهخاطر همهگیری کووید، رابطهاش با نیسان و محصولاتی که طرفدار نداشت گرفتار بحرانی شدید بود.
دیمئو ساختار رنو را دگرگون کرد و با تمرکز بر تولید خودروهای الکتریکی و هیبرید محصولاتی به بازار عرضه کرد که باعث شد رنو از ضرر هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورویی در سال ۲۰۲۰ به بیشترین سود تاریخ خود در سال ۲۰۲۵ دست یابد. نخستین مدلی که با مدیریت دیمئو به بازار عرضه شد، مدل الکتریکی مگان بود که تعریفی لوکستر از محصولات رنو ارائه داد. دیمئو برای رقابت با خودروسازان چینی مدلهای توئینگو، رنو ۵ و رنو ۴ را به بازار عرضه کرد که هویتی اروپایی دارند و با قیمتی به بازار عرضه میشوند که میتوانند با محصولات چینی رقابت کنند.
همکاری با کارخانه چینی جیلی و بهبود رابطه با نیسان از دیگر اقدامات دیمئو است. او همچنین با مشارکت گوگل سیستم عاملهای اندروید را به خودروهای رنو اضافه کرد. در پنج سال مدیریت دیمئو ارزش سهام رنو ۸۰ درصد افزایش یافت. هئیت مدیره رنو اعلام کرده در جستوجو برای یافتن جانشینی برای دیمئو است و رسانهها پیشبینی کردهاند که مدیرعامل جدید از داخل شرکت انتخاب خواهد شد.
دیمئو چندمین مدیر مهم در صنعت خودرو است که در ماههای اخیر از سمت خود کنارهگیری میکند. پیش از او، کارلوس تاوارش، مدیرعامل استلانتیس، ماکوتو اوچیدا، مدیرعامل نیسان و جیم روان، مدیرعامل ولوو جای خود را به مدیران تازه داده بودند.
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست