به گزارش خودرونامه، سال هاست قیمت خودروهای داخلی به صورت دستوری تعیین می شود و این وظیفه طی حدودا 9 سال گذشته (به جز مقطعی 19 ماهه) بر عهده شورای رقابت بوده است. این شورا با توجه به فرمول خاص خود، قیمت خودروهای را متناسب با تورم بخشی و همچنین افت و خیز کیفی تعیین می کند. با این حال خودروسازان می گویند قیمت های اعلامی از سوی شورا، پایین تر از هزینه تولید محصولات است و به همین دلیل آنها پی در پی زیان می کنند.
این در حالی است که آلبرت بغزیان،دبیر هیات تجدید نظر شورای رقابت، می گوید:ما در شورای رقابت قیمت خودرو را تعیین نمیکنیم، بلکه فرمول برای قیمت گذاری داریم. وی می افزاید:خودروسازان اگر مدعی هستند قیمتها واقعی نیست، فرمولهای جایگزین ارائه بدهند نه این که اصل قیمت گذاری خودرو در شورا را زیر سوال ببرند.
بغزیان همچنین ادعا کرد:آنها با زیانده نشان دادن خودشان میخواهند ما به التفاوت قیمت کارخانه تا بازار را به جیب خودشان بریزند. آنها اگر راست میگویند قیمت تمام شده قابل اتکا برای محصولاتشان را ارائه دهند. اظهارات وی در شرایطی است که خودروسازان می گویند از ناحیه قیمت گذاری شورای رقابت، ده ها هزار میلیارد تومان زیان دیده اند.
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست