يکشنبه 9 ارديبهشت 1403-0:49 شمسی /4/28/2024 12:49:06 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:62813
  • زمان انتشار:سه شنبه 24 بهمن 1402-13:29
ژاپنی‌ها با چند متولی در بازار ایران

تویوتا دارای ۳ متولی واردات بوده و نیسان و هوندا هریک به‌ترتیب دارای ۴ و ۲ متولی دربخش واردات هستند.
تنوع در سبد خودروهای ژاپنی برای بازار ایران!

به گزارش خودرونامه، هرچند تعداد و حجم خودروهای وارداتی غیر چینی بسیار محدود است و تا به‌امروز تنها حدود یک‌هزار دستگاه خودرو وارداتی تحویل مشتریان شده که در برابر حجم فروش خودروهای داخلی و مونتاژی (چینی) حرفی برای گفتن ندارد، اما در همین تعداد اندک نیز به‌خوبی می‌توان تشخیص داد که کفه ترازو دربرابر کره‌ای‌ها، به‌نفع مدل‌های ژاپنی سنگینی می‌کند.

براین اساس خودروهای کره‌ای که تاکنون مجوز ورود به‌بازار را گرفته‌اند، از دو برند کیا و هیوندای هستند که در بازار ایران طرفداران زیادی دارند. اما استقبال از ژاپنی‌ها که البته گفته می‌شود خودشان مونتاژ چین هستند، دربرابر مدل‌های کره‌ای تاکنون و در این دوره بیشتر بوده است.

بنابراین از همین حالا می‌توان پیش‌بینی کرد که درمیان محصولات غیرچینی، مدل‌هایی از تویوتا، نیسان، میتسوبیشی و هوندا درسبد خودروهای وارداتی برای عرضه در بازار داخلی از بیشترین تنوع برخوردار باشند .


ژاپنی‌ها با چند متولی در بازار ایران

ممنوعیت واردات خودرو به‌کشور به‌مدت پنج سال و از سوی دیگر تعطیل شدن نمایندگی برخی برندهای وارداتی یا انحلال شرکت‌های واردکننده سبب شده است امروز خودروهای ژاپنی از کانال‌های متعددی وارد کشور شوند.

بر این اساس تا لحظه درج خبر، تویوتا دارای ۳ متولی واردات بوده و نیسان و هوندا هریک به‌ترتیب دارای ۴ و ۲ متولی دربخش واردات هستند. هوندا نیز دارای دو متولی برای واردات است و میتسوبیشی تنها برندی است که دراین بخش فقط یک متولی دارد.

منبع: دنیای خودرو


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین