يکشنبه 9 ارديبهشت 1403-0:7 شمسی /4/28/2024 12:07:22 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:62757
  • زمان انتشار:چهارشنبه 18 بهمن 1402-14:35
وزیر صمت:

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خودرو باید قیمت مناسب داشته باشد، گفت: در صنعت خودروسازی افزایش میزان رضایت ذی‌نفعان مهم است و باید صدای مردم شنیده شود و نخستین تحولی که از صنعت خودرو انتظار می‌رود بحث ایمنی و استانداردسازی است.
صنعت خودرو نیازمند تحول در ایمنی و استانداردسازی است/ رضایت مردم مدنظر باشد

به گزارش خودرونامه به نقل از ایرنا، «عباس علی‌آبادی» امروز چهارشنبه در آیین افتتاح خط تولید خودروی برقی در ایران خودرو، اظهار داشت: رضایت‌مندی مشتریان از مهم‌ترین موارد است که صنعت خودروسازی باید به سمت آن برود.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت کوتاه نمی‌آید و در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور به دنبال ارتقای کیفیت در تولید است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه دنیا در حال تحول در صنعت است، گفت: خودروی برقی تحول امروز است و فردا محصول دیگری در جهان عرضه خواهد شد و به سرعت بشر با استفاده از فناوری اقدام به تولید می‌کند.

علی‌آبادی عنوان کرد: نخستین تحولی که از صنعت خودرو انتظار می‌رود بحث ایمنی و استانداردسازی است تا آسیبی به سرنشینان وارد نشود؛ همچنین اتصال و هوشمندی خودروهای تولیدی بسیار مهم است و در حوزه دانش بنیان در این باره صحبت کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: محور همه تحولات این است که صنایع ما باید دانش بنیان شوند و ظرفیت‌های انسانی حداکثری باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ارتقاسازی خودروها، گفت: باید پلت فرمی درست کرد که قابلیت ارتقا داشته باشد.

علی‌آبادی اضافه کرد: یکی دیگر از مباحث مهم در صنعت، قیمت است که خودرو باید قیمت مناسب داشته باشد و بسته به نوع خودرو این قیمت بیارزد.

وی با بیان اینکه امروز یکی از راه‌های بهبود اقتصاد برقی سازی خودروهاست، گفت: آلودگی محیط زیست را کم می‌کند و هزینه‌های سنگینی برای بیماری مردم ناشی از آلودگی هوا پرداخت می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: تحول در ساخت خودروهای برقی در دنیا ایجاد شده است باید خودروها محیط زیستی و خودران باشد در این زمینه باید برنامه‌ریزی کرد.

علی‌آبادی با بیان اینکه این وزارت صمت در صنعت اولویت را برای رفع گلوگاه‌های مردم قرار داده است، بیان کرد: به خاطر این امر باید جهاد و تلاش کنیم تا بن بستی از جنس تحریم یا سایر موارد برای مردم نباشد.

وی اعلام کرد: از تمام صنایعی که ثروت آفرین و اشتغال آفرین هستند، حمایت می‌کنیم و به‌ازای سرمایه‌گذاری و مشارکت، مزیت‌هایی را اختصاص می‌دهیم؛ همچنین بحث بهره‌وری و ارتقای کیفیت بسیار مهم است.

اولین خودروی برقی ساخت کشور سال آینده به مردم تحویل می‌شود

«علی مردانی عظیمی» مدیرعامل ایران‌خودرو نیز در این مراسم، گفت: حرکت ما به سمت خودروهای برقی است و تا پایان سال ۱۴۰۳ اولین خودروی برقی ساخت کشور تحویل مردم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر خودروی برقی وارد کشور نشود باید بر روی واردات بنزین هزینه کرد، گفت: امسال بیش از ۲ میلیارد دلار بنزین وارد کشور شده است؛ از این رو باید تفکر برقی سازی و کاهش مصرف سوخت را جدی گرفت.

مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو عنوان کرد: صنعت خودرو مورد تحریم قرار گرفت با این حال نیروی کار مشغول به فعالیت هستند.

عظیمی خاطرنشان کرد: قرار است ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی به شهرداری کرج تحویل دهیم که ۲۰۰ میلیارد تومان باید پرداخت می‌شد که بعد از گذشت یک ماه هنوز واریز نشده است.

وی اظهار داشت: امروز در فاز صنعتی خودروی ری را هستیم که همه امکانات و تجهیزات آن در داخل کشور تولید شده است و تا اردیبهشت ماه سال آینده این خودرو را به مردم واگذار می‌کنیم.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین