يکشنبه 9 ارديبهشت 1403-3:6 شمسی /4/28/2024 3:06:00 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:62664
  • زمان انتشار:چهارشنبه 11 بهمن 1402-9:38

ایران‌خودرو در واکنش به گزارش اخیر «دنیای اقتصاد» درباره آمار تولید ۱۰ماهه خودرو در کشور، جوابیه‌ای را ارسال کرده که عینا در ذیل می‌آید.
ایران‌خودرو: دو درصد رشد تولید داشته‌ایم

به گزارش خودرونامه، پیرو درج گزارشی در تاریخ نهم بهمن‌ماه روزنامه «دنیای اقتصاد» با عنوان «یخ‌بندان تولید در جاده مخصوص» موارد زیر برای استحضار و طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات، درج در همان صفحه و ستون تقدیم می‌شود. در تازه‌ترین گزارش عملکرد تولید سواری در گروه صنعتی ایران‌خودرو شامل سایت مرکزی در تهران و پایگاه‌های تولیدی در پنج استان، آمار افزایش ۲درصدی تولید در انتهای جداول کدال عنوان شده اما روزنامه «دنیای اقتصاد»، بدون توجه به توضیحات، ادعا کرده‌ تولید سواری در این شرکت افت شش‌درصدی را در ۱۰ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است. این در حالی است که در ۱۰ ماه امسال تولید سواری در این شرکت ۴۴۷هزار و ۲۳۴ دستگاه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲درصدی را به ثبت رسانده است.

طبق ضوابط حسابداری، تولید در ایران‌خودرو براساس میزان تولید مکانیکی خودروی سواری سایت مرکزی و تعداد خرید از سایت‌های استانی به صورت تولید تجاری محاسبه می‌شود. این در حالی است که با محاسبه تعداد تولید مکانیکی و خودروهای خارج‌شده از سالن‌های مونتاژ تمامی سایت‌های تولیدی ایران‌خودرو، در ۱۰ ماه امسال برابر با ۴۴۷هزار و ۲۳۴ دستگاه خودرو تولید شده، درحالی‌که آمار مکانیکی خودروی سواری در ۱۰ماه سال ۱۴۰۱ برابر با ۴۳۹هزار و ۴۲۶ دستگاه بوده است. از سوی دیگر، بخشی از تولید در سال ۱۴۰۰ به صورت ناقص و بدون دارا بودن شرایط تحویل به مشتریان بوده است‌. در سال ۱۴۰۱ تکمیل خودروهای ناقص سال ۱۴۰۰ باعث بالارفتن تعداد خرید از سایت‌های تولیدی شده و بر همین اساس آمار سال ۱۴۰۱ افزایش یافته که البته مرتبط با عملکرد واقعی این سال نبوده است.

هرچند که صورت‌های مالی ایران‌خودرو براساس تعاریف حسابداری تدوین می‌شود اما توضیحات تکمیلی در انتهای جداول گویای حفظ روند افزایشی در این گروه صنعتی است. در ۱۰ ماه امسال این گروه صنعتی افزایش ۲درصدی تولید سواری را به ثبت رسانده و تا پایان سال نیز این میزان با بهبود شرایط تامین و در مسیر تحقق اهداف تولید افزایش خواهد یافت.

منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین