شنبه 8 ارديبهشت 1403-23:59 شمسی /4/27/2024 11:59:42 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:62470
  • زمان انتشار:دوشنبه 25 دی 1402-20:53

مدیر عملیات فروش ایران خودرو دلیل تاخیر در تحویل برخی خودروها را استقبال زیاد در سامانه و همچنین مشکلات تامین ارز قطعات عنوان کرد.
دلایل تاخیر در تحویل برخی خودروها اعلام شد/ تعیین تکلیف تعهدات معوق به زودی

به گزارش خودرونامه، کیوان پناهی با اشاره به افزایش ۱۰ هزار دستگاهی تولید خودرو نسبت به سال قبل در این شرکت، درباره دلایل تاخیر در تحویل برخی از خودروها اظهار کرد: چون تعداد ثبت نام در سامانه یکپارچه بیش از حد انتظار بود، شاهد تاخیر در ایفای بخشی از تعهدات هستیم.

وی با اشاره به تولید ۵۵ هزار دستگاه خودرو در ایران خودرو، گفت: تعهدات معوق این شرکت هم در حال حاضر ۵۵ تا ۶۰ هزار دستگاه است. البته شرایط معوق بیش از ۳۰ روز نیست و اکثرا کمتر از ۳۰ روز از موعد گذشته است.

پناهی با بیان اینکه تلاش می‌شود خودروهایی که شرایط معوق آن‌ها بیش از ۳۰ روز است، زودتر تحویل داده شود، تصریح کرد: دنا پلاس و تارا از جمله خودروهایی هستند که بیش از ۳۰ روز از تعهد آن‌ها گذشته است. در مورد تعهداتی مثل دنا پلاس هم که مشکل شماره گذاری دارند، اگر با همکاری سازمان ملی استانداد بهینه سازی انجام شود، تعهدات صورت گرفته به زودی تحویل داده می‌شود.

به گفته این مقام مسئول بخشی از علت تاخیر تحویل دنا پلاس و تارا، به خاطر تاخیر در تامین قطعات و تخصیص ارز و مشکلات ناشی از تحریم بوده که قرار است با مساعدت وزارت صمت و بانک مرکزی به زودی حل شود.

پناهی با بیان اینکه خودرو ۲۰۷ هم در سامانه بیش از حد انتظار ثبت شد، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تعهدات معوق به کمترین حالت برسد. تولید ۲۰۷ هم از ماه گذشته رو به افزایش بوده و تعهد معوق به زودی جبران می‌شود. تعهدات هایما هم کمی تعویق داشته که تولید آن مجدد آغاز می‌شود و تعهدات معوق هایما اس ۷ هم به زودی تحویل داده می‌شود.

وی افزود: بخشی از تعهدات معوق به این دلیل بود که تلاش کردیم هر چه در سامانه، وعده داده شد، ثبت نام شود که حجم زیادی تعهد ایجاد کرد. اما به همان میزان توان تولید بالا رفته است. امیدواریم تعهدات معوق که  ناشی از استقبال زیاد در سامانه بوده به زودی جبران شود.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین