يکشنبه 9 ارديبهشت 1403-7:18 شمسی /4/28/2024 7:18:07 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:61235
  • زمان انتشار:سه شنبه 5 دی 1402-6:33

سخنگوی دولت تایلند روز گذشته اعلام کرد خودروسازان بزرگ ژاپنی در تایلند طی پنج سال آینده ۱۵۰میلیارد بات (۴.۳۴میلیارد دلار) سرمایه‌گذاری خواهند کرد و از تبدیل این کشور آسیای جنوب شرقی به قطب تولید خودروهای برقی سخن گفت.
برنامه‌ریزی تایلند برای جذب سرمایه خودروسازان ژاپنی

به گزارش سی ان ای، چای واچاروکه سخنگوی دولت تایلند گفت: تویوتا موتور و هوندا موتور هرکدام حدود ۵۰میلیارد بات سرمایه‌گذاری خواهند کرد، در‌حالی‌که ایسوزو موتورز ۳۰میلیارد بات و میتسوبیشی موتورز ۲۰میلیارد بات سرمایه‌گذاری خواهند داشت و افزود: این سرمایه‌گذاری‌ها شامل تولید وانت‌های برقی می‌شود.سرتا تاویسین، نخست‌وزیر تایلند، هفته گذشته سفری رسمی به توکیو داشت.
ژاپن به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جنوب شرق آسیا، بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده خودرو در این منطقه محسوب می‌شود. سازندگان ژاپنی برای دهه‌ها در صنعت خودروی تایلند حضور داشته‌اند، اما شرکت‌های چینی خودروهای برقی به‌تازگی سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی در این کشور داشته‌اند.سخنگوی دولت تایلند گفت سرمایه‌گذاری خودروسازان ژاپنی در راستای سیاست‌های حمایتی دولت برای حرکت از ساخت خودروهای موتور درون‌سوز به سمت خودروهای برقی است. تایلند قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود یک‌سوم تولید سالانه ۲.۵میلیونی خودروی خود را به خودروهای برقی تبدیل کند و در حال آماده‌سازی مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری بیشتر در این زمینه است.کاهش مالیات و یارانه‌های تایلند در حال حاضر باعث جذب خودروسازان چینی از جمله BYD و Great Wall Motor شده است که به سرمایه‌گذاری ۱.۴۴میلیارد دلاری در تاسیسات تولید جدید در این کشور متعهد شده‌اند. ماه گذشته مدیران تسلا، شرکت آمریکایی‌ تولیدکننده خودروهای الکتریکی، طی بازدیدی در شهرک‌های صنعتی تایلند، برای سرمایه‌گذاری در این کشور ابراز علاقه کردند.

منبع: ایرنا


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین