دوشنبه 10 ارديبهشت 1403-0:54 شمسی /4/29/2024 12:54:30 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:61175
  • زمان انتشار:پنجشنبه 30 آذر 1402-8:15

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنان بر توسعه خودروهای برقی در کشور اصرار دارد و این در شرایطی است که به گفته یک نماینده مجلس، برای اجرایی شدن این پروژه، باید دستگاه‌های مختلف با این وزارتخانه همکاری کنند.
کارشکنی در مسیر توسعه خودروهای برقی؟

به گزارش خودرونامه، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این مورد گفت: وزیر صمت برای برقی کردن خودروها مصمم است اما تحقق این امر همکاری بین‌دستگاهی را می‌طلبد.

اللهویردی دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت برقی کردن خودروها، بیان کرد: با توجه به اینکه دنیا به سمت تولید خودروهای برقی گام برداشته است و حتی روی تولید خودروهای بدون سرنشین کار می‌کند، قطعا ما نیز باید در همین مسیر حرکت کنیم. از طرفی، توسعه خودروهای برقی از جنبه زیست‌محیطی و همچنین کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، حائز اهمیت است.
وی تاکید کرد: مصرف سوخت‌های فسیلی در ایران تقریبا دو برابر دنیاست و از همین رو کم‌کم برای تامین سوخت دچار مشکل خواهیم شد. همچنین در آینده نه‌چندان دور به دنبال گرمایش زمین قطعا محدودیت‌هایی برای استفاده از سوخت‌های فسیلی خواهیم داشت. استفاده بیش از حد از سوخت‌های فسیلی هم از لحاظ زیست‌محیطی و هم از لحاظ سلامت جامعه هزینه دارد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اینکه حتما باید به سمت تولید خودروهای برقی حرکت کنیم، گفت: وزیر صمت نیز برای تولید خودروهای برقی مصمم است و در چندین جلسه تاکید داشت که باید به این سمت گام برداریم. امیدوار هستیم سایر دستگاه‌های مرتبط نیز پای کار بیایند و همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود:‌ شاید تولیدکنندگان و قطعه‌سازانی که پشت غول‌های خودروسازی هستند و منافع شخصی خاصی دارند، برای استفاده بیشتر از خودروهای بنزینی کارشکنی کرده و فشار بیاورند تا برقی‌سازی به تعویق بیفتد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین