يکشنبه 9 ارديبهشت 1403-0:33 شمسی /4/28/2024 12:33:55 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:61005
  • زمان انتشار:سه شنبه 14 آذر 1402-23:50
در بازدید رئیس کمیسیون صنایع و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از مرکز تحقيقات و نوآوری صنايع خودرو سايپا مطرح شد:

در بازدید رئیس کمیسیون صنایع و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از مرکز تحقيقات و نوآوری صنايع خودرو سايپا، اقدامات گروه خودروسازی سایپا در پیوند صنعت و دانشگاه، جذب نخبگان و حرکت در مسیر کسب رضایت خربداران خودرو، مناسب ارزیابی شد.
گام‌های موثر گروه سایپا در طراحی و تولید محصولات جدید/ ضرورت بسترسازی دولت و مجلس برای پیشرفت صنعت خودرو

به گزارش خودرونامه، عزت الله اکبری تالار پشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از مرکز تحقيقات و نوآوری صنايع خودرو سايپا، گفت: از ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ تحولات در گروه سایپا آغاز شد و این مجموعه در راستای نیاز بازار و درخواست مشتریان، گام‌های مناسبی در طراحی و تولید محصولات جدید برداشته که ثمرات آن ملموس است.

او افزود: روندی که در مرکز تحقیقات و نوآوری گروه سایپا طی می‌شود، بیانگر آن است که گروه خودروسازی سایپا برنامه‌ریزی جامع، دقیق و بلندمدتی برای آینده دارد و می‌خواهد محصولات جدید خود را در بازار داخلی و کشورهای هدف صادراتی، عرضه کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای صادرات خودرو بایستی محصولات با کیفیت تولید شود، افزود: اگر خودروسازان تولید محصولات کیفی را در دستور کار خود قرار دهند، می‌توانیم سهم بیشتری از فروش محصولات با برند ایرانی، داشته باشیم.

اکبری تالار پشتی تاکید کرد: برای تحقق برنامه‌های کلان صنعت خودروسازی کشور ضرورت دارد، مجلس و دولت با همکاری مناسب، بستر لازم برای رشد صنعت خودروسازی را فراهم کنند.یکی از محورهای که می‌تواند به صنعت خودروسازی کشور کمک کند، حذف قیمت گذاری است.

او با اشاره اینکه با اعتماد به جوانان متخصص داخلی، می‌توان قله‌های پیشرفت را طی کرد، اظهارداشت: رضایت مردم از خودروهای داخلی، بسیار حایز اهمیت است و در این راستا مجلس شورای اسلامی از تمام توان و پتانسیل خود برای رفع موانع تولیدات کیفی استفاده می‌کند؛ امیدواریم مسیری که گروه سایپا در تولیدات کیفی، تنوع محصولات و همکاری با جامعه دانشگاهی و نخبگان در پیش گرفته است، منجر به رضایت مردم از خرید خودروهای داخلی شود.

حجت الاسلام سیدرضا تقوی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه بازدید از مرکز تحقيقات و نوآوری صنايع خودرو سايپا، با تاکید بر اینکه در این مرکز شاهد حضور جوانان متخصص بودیم که با انگیزه مشغول به فعالیت بودند و این امر غرور و افتخار ملی است، گفت: خوشبختانه مدیران گروه سایپا به سمت جوان‌گرایی و پیوند صنعت و دانشگاه حرکت کردند و این امر در بورسیه دانشجویان و جذب نخبگان مشهود است.

او یادآور شد: گروه سایپا به لحاظ علمی و تحقیقاتی یک سرمایه مهم در صنعت خودروسازی محسوب می‌شود و لذا نیاز است تا دولت و مجلس این قطب صنعت و اشتغال کشور را همراهی کنند.به عنوان مثال قیمت‌گذاری یکی از موانع مهم تولید است که لطمه‌های زیادی به صنعت خودروسازی کشور وارد کرده است از همین رو می توان این مشکلات را حل کرد.

گفتنی است در این بازدید گزارشی از برنامه‌های مرکز تحقيقات و نوآوری صنايع خودرو سايپا و تولیدات جاری و آینده این مجموعه، به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه شد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین