يکشنبه 9 ارديبهشت 1403-17:9 شمسی /4/28/2024 5:09:50 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:60840
  • زمان انتشار:چهارشنبه 1 آذر 1402-11:24

مرسدس بنز اولین کامیون سنگین الکتریکی خود را در جنوب شرق آسیا عرضه کرد.
کامیون سنگین الکتریکی مرسدس بنز آمد

به گزارش خودرونامه به نقل از ایسنا، اولین واحد آکتروس (eActros) مرسدس بنز در سنگاپور طی مراسمی در روز سه شنبه (۲۱ نوامبر) توسط شرکت خودروهای تجاری دایملر جنوب شرق آسیا به خدمات لجستیک Meteorite، شریک لجستیکی DB Schenker تحویل داده شد.

هارالد اشمید، مدیر اجرایی خودروهای تجاری دایملر در جنوب شرق آسیا گفت برنامه‌هایی برای عرضه eActros در تایلند، فیلیپین و مالزی وجود دارد. با این حال، او جدول زمانی را در آن مناطق مشخص نکرد. در آسیا، دایملر سه کامیون سنگین برقی شامل eActros، میتسوبیشی فوسو و کامیون مرسدس بنز eEconic در هنگ کنگ ارائه کرده است. همچنین eActros را در کره جنوبی ارائه کرده است.

اشمید گفت که در هشت تا ۱۲ ماه گذشته مشتریان تمایل زیادی برای کامیون‌های بدون آلایندگی نشان داده‌اند. او گفت که مشتریان بالقوه این کامیون، شرکت‌های لجستیک بین‌المللی خواهند بود که پایداری را به عنوان یک محرک کلیدی برای تجارت خود طی ۱۰ سال تا ۱۵ سال آینده در نظر دارند. به علاوه شرکت‌های لجستیک منطقه‌ای که به دنبال توسعه ناوگان الکتریکی خود بوده‌اند، خواهند بود.

آکتروس اولین کامیون سنگین تمام الکتریکی مرسدس بنز است. این خودرو برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۱ در سطح بین‌المللی رونمایی شد و نسخه‌ای با باتری از کامیون سنگین دیزلی است. این کامیون از دو موتور الکتریکی با توان خروجی تا ۴۰۰ کیلووات نیرو می‌گیرد.

اشمید گفت که یک کامیون سنگین برقی می تواند حدود ۵۸ تن دی اکسید کربن را در مقایسه با یک کامیون دیزلی با فرض مسافت ۶۵ هزار کیلومتر و بازده سوخت ۳۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ذخیره کند.

ناظران صنعت گفتند که ارائه یک کامیون سنگین الکتریکی دیگر نشان دهنده بلوغ بازار این وسایل نقلیه و فرصتی برای کمک به کاهش بیشتر انتشار کربن و آلودگی در بخش حمل و نقل است. برقی‌سازی وسایل نقلیه از جمله کامیون‌های سنگین، یکی از راه‌هایی است که دارندگان وسایل نقلیه تجاری می‌توانند این کار را انجام دهند، در حالی که هدفشان برآورده کردن تقاضای فزاینده برای حمل‌ونقل در دنیای کم کربن است.

بر اساس گزارش رویترز، ولوو قصد دارد کامیون سنگین برقی خود  FL را در سال آینده ارائه کند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین