دوشنبه 10 ارديبهشت 1403-13:39 شمسی /4/29/2024 1:39:10 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:60828
  • زمان انتشار:سه شنبه 30 آبان 1402-13:25
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس

مجلس به خصوص کمیسیون صنایع و معادن با توجه به افزایش آلودگی هوا و رشد مصرف سوخت که زمینه را برای واردات بنزین به کشور فراهم کرده است از تولید هر نوع خودرو برقی حمایت خواهد کرد.
حمایت مجلس از تولید خودروهای برقی توسط ایران‌خودرو و سایپا

به گزارش خودرونامه به نقل از دنیای خودرو، کارشناسان صنعت خودرو معتقدند توسعه تولید خودروهای برقی در ایران نیازمند سیاست‌های حمایتی از سوی دولت است. این حمایت‌ها می‌تواند شامل تسهیلات مالی، معافیت مالیاتی، تشویق به تحقیق و توسعه و دیگر ابزارهای حمایتی باشد. البته توسعه بازار و افزایش تقاضا برای خودروهای برقی نقش مهمی در توسعه این صنعت دارد و تشویق مردم به استفاده از خودروهای برقی می‌تواند این فرآیند را تسریع بخشد. در این رابطه علی جدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، خبر از حمایت پارلمان از ساخت خودروهای برقی داده است.

آیا مجلس از تولید خودروهای برقی توسط دو خودروساز بزرگ کشور حمایت خواهد کرد؟

بله، مجلس به خصوص کمیسیون صنایع و معادن با توجه به افزایش آلودگی هوا و رشد مصرف سوخت که زمینه را برای واردات بنزین به کشور فراهم کرده است از تولید هر نوع خودرو برقی حمایت خواهد کرد.

این موضوع می‌تواند تبدیل به اولویت مجلس شود؟

در این زمینه باید به این مساله اشاره کرد که هرچه به سمت تولید خودروهای برقی و هیبرید حرکت کنیم، این موضوع به نفع کشور بوده و در این راستا برقی‌سازی خودروها از اولویت‌های مجلس است. همان طور که تاکنون از صنعت خودرو داخلی حمایت کرده‌ایم، از این پس نیز به منظور ارتقای کمی و کیفی خودروهای داخلی به حمایت‌های خود در این بخش ادامه خواهیم داد.

موضع مجلس در قبال واردات خودرو چیست؟

باید به این نکته توجه کرد ‌نیاز مردم به خودرو تنها از محل واردات تامین نمی‌شود، بنابراین و باتوجه به تقاضای یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو در کشور، در نهایت بتوان 100 هزار دستگاه را از محل واردات تامین کرد و برای تامین الباقی باید متکی بر تولیدات داخل باشیم. در این راستا کمیسیون تخصصی صنایع مجلس همواره با هدف ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا از تولیدات خوب داخلی حمایت و در حوزه واردات نیز سعی کرده‌ایم با اصلاح تعرفه ها واردات را مدیریت کنیم تا بخش قابل‌توجهی از نیاز جامعه به خودرو از طریق تولیدات داخل و بخشی دیگر از طریق واردات تامین شود.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین