يکشنبه 9 ارديبهشت 1403-15:10 شمسی /4/28/2024 3:10:10 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:60777
  • زمان انتشار:جمعه 26 آبان 1402-23:50
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از غرفه سایپا در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو مطرح کرد:

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: گروه خودروسازی سایپا طی ۲۲ ماه گذشته به سمت تولید و واردات خودروهای برقی و هیبریدی رفته است و قطعا تداوم این موضوع باعث کاهش آلودگی هوا خواهد شد.
گروه خودروسازی سایپا به سمت تولید خودروهای برقی و هیبریدی رفته است

به گزارش خودرونامه، داریوش گل علی‌زاده در بازدید از غرفه گروه خودروسازی سایپا در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو با بیان اینکه این مجموعه به سمت تولید خودروهای برقی و هیبریدی رفته و تداوم این امر به کاهش آلودگی هوا کمک قابل توجهی خواهد کرد، اظهارداشت: از خودروسازان می‌خواهیم که به سمت تولید خودروهای کم مصرف‌تر بروند تا میزان مصرف سوخت کاهشی شود. در نیمه اول سال جاری میزان مصرف سوخت کشور ۱۱۶ میلیون لیتر بوده است لذا با ارتقای فناوری خودروها، میزان مصرف سوخت کاهش پیدا می‌کند.

او با تاکید بر اینکه گروه سایپا در کاهش مصرف سوخت خودروها اقدامات مناسبی انجام داده و امیدواریم با استفاده از توان و دانش بومی کشور تولید انبوه خودروهای برقی و هیبریدی را آغاز کند، گفت: گروه خودروسازی سایپا همواره سعی کرده که مطابق استانداردهای آلایندگی مورد نظر سازمان حفاظت محیط زیست، محصولات خود را ارائه کند.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با وجود تحریم‌های مغرضانه و ظالمانه از خودروسازان انتظار داریم که با استفاده از ظرفیت نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان، خودروهای برقی و هیبریدی با کیفیت تولید و انتظارات به حق مردم را برآورده کنند.

او در خصوص اقدامات برقی‌سازی محصولات گروه سایپا در ۲۲ ماه اخیر، خاطرنشان کرد: گروه سایپا در حوزه تولید و واردات خودروهای برقی، اقدامات مناسبی انجام داده است و امیدواریم این موضوع تداوم داشته باشد و همچنین سیاست‌گذاران زیرساخت‌های مورد نیاز این بخش را تامین کنند.

گل علی‌زاده افزود: اگر بتوانیم برق مورد نیاز خودروهای برقی را از انرژی‌های تجدید‌پذیر تامین کنیم، مشکل آلودگی هوا کم خواهد شد؛ استفاده از نیروگاه‌های فسیلی و حرارتی، آلودگی را از نقاط شهری به نقاط دیگر انتقال می‌دهد.

او تصریح کرد: انتظار است برای رسیدن به حمل‌و‌نقل پاک، حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی (تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شهری) به سمت برقی‌شدن پیش برود تا مشکل ذرات ناخالص در هوا که باعث آلودگی هوا می‌شود، کاهش پیدا کند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین