شنبه 8 ارديبهشت 1403-20:37 شمسی /4/27/2024 8:37:43 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:60776
  • زمان انتشار:پنجشنبه 25 آبان 1402-23:30
در حاشیه دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو مطرح شد:

در حاشیه دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو نشستی با موضوع معرفی خودروهای برقی، ویژگی‌ها، مزایا و روندهایی که در آینده در این خصوص وجود دارد، با حضور خودروسازان، مجموعه‌های دانش‌بنیان و فعالان این صنعت برگزار شد.
گروه خودروسازی سایپا ۶ خودرو برقی جدید را در معرض دید عموم قرار داده است/ سبد محصولات سایپا در سه مدل بنزینی، هیبرید و برقی خواهد بود

به گزارش خودرونامه، امیرحسین طیبی، مدیر مطالعات راهبردی و رسانه گروه خودروسازی سایپا در حاشیه دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو در نشست مشترک با مجموعه‌های دانش‌بنیان، قطعه سازان و سایر فعالان این حوزه گفت: گروه خودروسازی سایپا در این نمایشگاه، ۶ خودرو برقی جدید را در معرض دید عموم قرار داده است.

او با اشاره به مزایای خودروهای برقی، گفت: اولین موضوعی که در این حوزه بسیار مهم است، کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی است، این مهم سبب کاهش مصرف CO۲ و گازهای گلخانه‌ای می‌شود البته نقدی در این حوزه وجود دارد و‌ آن تولید برق با استفاده از صنایع قدیمی موجود در کشور است که خود به نوعی باعث آلایندگی محیط زیست می شود، ولی حرکت به این سمت شکل گرفته است.

او افزود: در شرکت‌های خودروساز دنیا تکنولوژی تغییر کرده و شرکت‌های متعددی در حوزه الکترونیک فعالیت دارند. در حوزه خودروهای برقی، تولید باطری بسیار مهم است و از ۱۰ شرکت برتر باطری ساز دنیا ۶ شرکت چینی، ۳ شرکت کره‌ای و یک شرکت ژاپنی فعال هستند.

مدیر مطالعات راهبردی و رسانه گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: چالشی که خودروهای برقی دارد تامین باطری لیتیومی است که باید برای تولید داخل آن تصمیم‌گیری شود. همچنین در بازیافت این باطری‌ها باید تصمیم مناسب اتخاذ شود تا با مشکلات و مسائل زیست محیطی روبرو نشویم.

او با اشاره به سایر مزایای خودروهای برقی که کاهش آلودگی صوتی است، اظهارداشت: این خودروها بی صدا یا بسیار کم صدا هستند و آلودگی صوتی آنها به حداقل رسیده است.

طیبی تاکید کرد: وزارت صمت به خودروسازان داخلی تکلیف کرده است که سالانه ۵ درصد مصرف سوخت از محصولات تولیدی کاسته شود لذا خودروسازان برای تحقق این موضوع باید به سمت استفاده از تکنولوژی‌های جدید بروند.

او گفت: روند توسعه خودروها از بنزین سوز و دیزل به سمت خودروهای هیبریدی و سپس برقی بوده است اما در کشورمان به دلیل تحریم‌های ظالمانه، توسعه خودروهای هیبریدی خیلی مورد توجه قرار نگرفت ولی گروه سایپا در صدد است توسعه سبد محصولات خود را در سه مدل بنزینی، هیبرید و برقی دنبال کند.

طیبی افزود: از آنجا که قیمت سوخت در دنیا بسیار گران است خودروسازان جهانی به سمت تولید خودروهای برقی رفته‌اند، البته هنوز در بسیار از کشورهای اروپایی تولید خودروهای برقی به صورت منسجم دنبال نشده و تاکنون حدود ۳۰ میلیون خودرو برقی در کل دنیا تولید شده که عدد بسیار کمی است.

مدیر مطالعات راهبردی و رسانه گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: علاوه بر ایجاد زیرساخت برای خودروهای برقی، ضرورت دارد با توجه به مزایای پُرشمار خودروهای برقی، فرهنگ‌سازی مناسب صورت گیرد تا تمایل مردم برای خرید خودروهای برقی افزایش پیدا کند. مبحث خودروهای برقی، موضوع بسیار جدیدی است و بیشتر مردم از آن اطلاع کافی ندارند و لذا سیاست‌گذاران با برنامه‌ریزی می‌توانند در این خصوص فرهنگ‌سازی کنند.

او افزود: برنامه سیاست‌گذاران در فاز اول برای ناوگان حمل و نقل عمومی، ورود ۵۰ هزار خودرو تاکسی برقی و ۲۰۰ هزار موتورسیکلت برقی است، قطعا برای محقق شدن این فرآیند دولت به سمت ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز خواهد رفت.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین