يکشنبه 9 ارديبهشت 1403-3:40 شمسی /4/28/2024 3:40:49 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:60596
  • زمان انتشار:سه شنبه 9 آبان 1402-7:41

اتحادیه خودروسازی کانادا، یونیفور، شامگاه یکشنبه اعتصاب اعضای خود در تمامی کارخانه‌های غول خودروسازی اروپایی استلانتیس را اعلام کرد.
اعتصاب کارکنان خودروسازی در کانادا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اتحادیه تقریبا ۸۲۰۰ کارگر در کارخانه‌های استلانتیس در ویندزور و برامپتون، در مرکز صنعتی کانادا، در جنوب انتاریو را نمایندگی می‌کند.
اعتصاب‌کنندگان خواستار افزایش دستمزد‌ها و بهبود حقوق بازنشستگان هستند. در بیانیه مشترک مقامات ارشد اتحادیه که درست قبل از انقضای اولتیماتوم تعیین‌شده توسط اتحادیه صادر شد، آمده است: اعتصاب در ساعت ۱۱:۵۹ بعد‌از‌ظهر (۰۳:۵۹ به وقت گرینویچ دوشنبه) در تمامی تاسیسات استلانتیس آغاز خواهد شد. اتحادیه اعلام کرده است که مذاکره‌کنندگان آن برای ادامه مذاکرات با نمایندگان شرکت آماده می‌شوند. در بیانیه آمده است: «ما پیشرفت کرده‌ایم. ما به مذاکره با حسن‌نیت تا رسیدن به توافق ادامه خواهیم داد. امیدواریم همه هرچه زودتر به سر کار بازگردند.» اتحادیه، استلانتس را تحت فشار قرار داد تا از مدلی که یونیفور در مذاکرات قبلی بر سر قرارداد‌های جدید در فورد و جنرال‌موتورز ایجاد کرده بود پیروی کند. توافق در جنرال‌موتورز پس از یک اعتصاب ۱۴ساعته حاصل شد. این افزایش دستمزد ساعتی پایه را نزدیک به ۲۰درصد برای تولید و ۲۵درصد برای مشاغل تخصصی در طول مدت توافق پیش‌بینی می‌کند. همچنین به تمام کارگران موقت تمام‌وقت وضعیت دائمی اعطا کرد. توقف کار در کانادا هیچ تاثیری بر اعتصاب کارگران خودروسازی در ایالات متحده که استلانتیس و دیگر غول‌های دیترویت، فورد و جنرال موتورز را هدف قرار می‌دهند، ندارد.
منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین