شنبه 8 ارديبهشت 1403-22:49 شمسی /4/27/2024 10:49:14 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:60533
  • زمان انتشار:چهارشنبه 3 آبان 1402-6:44

اتحادیه کارمندان صنعت خودروسازی آمریکا با گذشت پنج هفته از اعتصاب گسترده در کارخانه‌های خودروسازی سرشناس، اعتصاب جدیدی را در یکی دیگر از کارخانه‌های خودروسازی اصلی سازماندهی کرد.
گسترش اعتصاب در خودروسازی‌ آمریکا

اتحادیه کارمندان صنعت خودروی آمریکا اعتصاب جدیدی را از روز دوشنبه با شرکت هزاران کارگر کارخانه تولید وانت شرکت «استلانتیس» در شهر «استرلینگ هایتس» ایالت میشیگان کلید زد. شاون فین، رئیس اتحادیه کارمندان خودروسازی آمریکا، هر چند از پیشرفت در مذاکرات نمایندگان کارمندان معترض و مقامات کارخانه‌ها خبر داد اما بر ضرورت اعطای امتیازات بیشتر برای پایان دادن به اعتصابات تاکید کرد. در پی صدور فراخوان اعتصاب جدید ۶۸۰۰ کارگر کارخانه تولید وانت استلانتیس در استرلینگ هایتس از روز دوشنبه به اعتصابات در این صنعت پیوستند. مایکل اسپنسر، معاون رئیس اتحادیه کارگران خودروسازی آمریکا، به خبرگزاری فرانسه گفت: «هدف از این اعتصاب حمایت از ما در مسیر رسیدن به یک قرارداد عادلانه و منصفانه است. آنها در مسیر درستی حرکت می‌کنند اما هنوز به هدفشان نرسیده‌اند.

وقت آن رسیده که جدیت خود را نشان دهند.» اعتصاب بی‌سابقه در صنعت خودروسازی آمریکا از روز ۱۵سپتامبر (۲۴شهریور) در تنها سه کارخانه متعلق به سه شرکت خودروسازی سرشناس جنرال‌موتورز، فورد و استلانتیس با شرکت ۱۲ هزارو ۷۰۰ نفر از کارگران به اجرا درآمد. با‌این‌حال در ادامه، با وجود پیشنهادهای خودروسازان برای افزایش حقوق و مزایای کارگران، این اتحادیه برنامه تشدید فشار با گسترش اعتصاب به کارخانه‌های دیگر را در پیش گرفت. مقامات شرکت‌های خودروسازی هشدار داده‌اند این اعتصابات دربردارنده ریسک وارد کردن آسیب پایدار به زنجیره شکننده تامین بوده و اعطای امتیازات بیشتر، سرمایه‌گذاری‌های آینده را که برای گذار به سمت خودروهای برقی لازم هستند با خطر روبه‌رو خواهد کرد. اتحادیه کارگران خودروسازی آمریکا اعلام کرد، با اجرای اعتصاب جدید از روز دوشنبه،‌ حالا مجموع تعداد کارگران این صنعت که به اعتصابات پیوسته‌اند به بیش از چهل هزار نفر رسیده است.

منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین