يکشنبه 9 ارديبهشت 1403-7:13 شمسی /4/28/2024 7:13:02 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:60519
  • زمان انتشار:سه شنبه 2 آبان 1402-7:39

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اگر تعزیرات حکومتی احتکار را تایید کرده باید با آن برخورد قضایی کند، گفت: از نظر من در حال حاضر احتکاری در کار نیست و خودروها در حال تحویل به مردم هستند. 
وزیر صمت: احتکار خودرو نداریم

به گزارش خودرونامه به نقل از مهر، عباس علی‌آبادی در حاشیه جلسه پاسخگویی به مشکلات شهروندان در مرکز ارتباط مردمی ریاست‌جمهوری، در جمع خبرنگاران گفت: آنچه مسلم است، روزانه تعداد قابل‌توجهی خودرو تولید می‌‌‌کنیم. در اصل فقط در دو خودروساز بزرگ روزانه بیش از ۴‌هزار خودرو تولید می‌شود؛ اما ممکن است خودروسازان گاهی با مشکلات تاییدیه‌‌‌های استاندارد و تاییدیه‌‌‌های دیگر یا کسری‌‌‌ قطعات مواجه شوند.
وی تاکید کرد: از نظر من در حال حاضر احتکاری در کار نیست و خودروها در حال تحویل به مردم است.

وزیر صمت در ادامه گفت: معتقدم میزان دخالت دولت در بازار باید کاهش یابد و بیشتر به سمت حکمرانی و اعمال نظارت برویم. این سیاستی است که در وزارت صمت دنبال می‌‌‌کنم و [به نتیجه رسیدن آن] تا شکسته شدن انحصار، طول خواهد کشید. در مجموع معتقدم نیازی به قیمت‌گذاری دستوری نیست.

علی‌آبادی در پاسخ به یکی از افرادی که در سال ۱۳۹۷ از یک خودروساز خصوصی خودرو پیش‌خرید کرده، اما آن را تحویل نگرفته است، گفت: این موضوع در دستگاه قضا در حال پیگیری است و با استفاده از سامانه عرضه خودرو، این اتفاقات تکرار نخواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به شهروند دیگری که از سود بالای خودروی قسطی گلایه داشت، گفت: پیشنهاد می‌‌‌کنم برای خرید خودرو صبر کنید، وضعیت این بازار در حال بهبود است. در حال حاضر واردات خودروهای نو در حال انجام است و آیین‌نامه خودروهای دست‌دوم هم به‌زودی ابلاغ می‌شود. واردات خودروهای برقی هم آزاد است.

وزیر صمت ادامه داد: تامین ارز خودروهای برقی در دستور کار است و مقرر شده است این محصولات ابتدا در اختیار تاکسی‌‌‌ها و بعد در اختیار مردم عادی قرار گیرد. به گفته علی‌آبادی، همچنین امکان انتقال خودروهای شماره‌گذاری‌شده در مناطق آزاد به سایر استان‌‌‌ها نیز فراهم شده است.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال تولید خودروهای داخلی ۱۴ تا ۲۰‌درصد رشد داشته باشد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین