يکشنبه 9 ارديبهشت 1403-2:2 شمسی /4/28/2024 2:02:06 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:59258
  • زمان انتشار:يکشنبه 9 مهر 1402-7:40

مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صمت با بیان اینکه سامانه یکپارچه خودرو ابزاری نظارتی برای شفاف‌سازی عرضه خودرو است، گفت: مسوولیت تنظیم بازار خودروی کشور به شورای رقابت سپرده شده و تلقی نادرستی است که گفته شود جریان فروش خودروسازان به سامانه سپرده شده است.
عرضه جدید خودرو مشروط است

به گزارش خودرونامه به نقل از فارس، عبدالله توکلی لاهیجانی افزود: درواقع سامانه یکپارچه پنجره واحدی برای پایش نظارت بر عرضه مستمر محصولات تولید‌شده به متقاضیان است و حتی این امکان هم فراهم آمده تا ثبت اطلاعات متقاضیانی که خودروی خود را تحویل گرفته‌اند و حتی نظرسنجی در خصوص کیفیت خودروی تحویلی و سایر داده‌پردازی‌های مرتبط در این سامانه انجام شود، اما عملیات فروش کاملا توسط خود خودروساز انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در هفته جاری خودروسازان در سامانه یکپارچه عرضه خواهند داشت، گفت: این به ظرفیت‌های خالی اعلام‌شده از سمت خودروساز ناشی از عرضه محصول جدید یا ظرفیت‌های خالی ناشی از انصراف یا افزایش تولید بستگی دارد.

با توجه به اظهارت وی، به ‌نظر می‌رسد مرحله سوم فروش خودرو به ظرفیت‌های خالی خودروسازان اختصاص پیدا کند و خبری از فروش خودروهای ایران‌خودرو و سایپا نیست. آن‌طور که خبرگزاری تسنیم عنوان کرده، سپهر دادجوی توکلی، رئیس روابط‌عمومی مرکز ملی رقابت، گفته است: قرار بود عرضه خودروها در سامانه یکپارچه هفته قبل انجام شود، اما با توجه به جلساتی که برگزار شده است، احتمالا طی روزهای آینده اطلاعیه مربوط به عرضه دور سوم در سامانه یکپارچه بارگذاری و پیش‌بینی می‌شود تا طی هفته جاری این عرضه در سامانه یکپارچه صورت گیرد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین