يکشنبه 9 ارديبهشت 1403-2:17 شمسی /4/28/2024 2:17:37 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:58097
  • زمان انتشار:دوشنبه 20 شهريور 1402-14:17
نماینده مجلس عنوان‌کرد:

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند به استانداردهای ۸۵ گانه در خودروهای تولید داخل رسیده و نمودار رو به رشدی داشته‌ایم، اما در قیاس با رشد جهانی کیفیت خودرو با عقب‌ماندگی روبه‌رو هستیم.
عقب‌ماندگی کیفیت تولید خودروهای داخلی در قیاس با محصولات جهانی

به گزارش خودرونامه به نقل از ایرنا، «مصطفی طاهری» در گفت‌وگویی درباره ایرادات خودروهای داخلی افزود: وقتی خودروی ما در رقابت با خودروهای خارجی باشد و بتوانیم خودروی تولید داخل را به خارجی ها بفروشیم، موفق هستیم.

وی ادامه‌داد: در زمینه کیفیت تولید خودرو، هرچند به استانداردهای ۸۵ گانه رسیده ایم، اما فقط به نسبت خودمان رشد کرده ایم و به نسبت رشد جهانی کیفیت خودرو عقب‌ماندگی داریم.

طاهری تصریح‌کرد: تاکید بر رعایت استاندارهای ۸۵ گانه به حدی از سوی سازمان استاندارد بالا رفته که اگر بخواهیم همه این استانداردها را رعایت کنیم قیمت تمام شده تولیدات بسیار بالا می رود.

وی با بیان اینکه مدیریت واحدی هم در حوزه کیفیت خودرو نداریم، گفت: ما هر چه قدر استانداردها را بیشتر کنیم بر کیفیت تاثیر می گذارد، اما برای داشتن خودروی اقتصادی و کیفیت خودرو باید حداقل‌هایی هم در نظر گرفته شود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد: پلتفرم بسیاری از خودروهای موجود به دلیل استانداردهای ۸۵ گانه باید تغییر پیدا کند و دلیل عدم تولید برخی خودروها همین مساله است.

وی تصریح‌کرد: به دلیل تصمیمات سیاسی، بسیاری از خودروهای موجود با وجود اینکه نباید تولید شوند در حال تولید هستند.

این نماینده مجلس افزود: پاس کردن استانداردهای ۸۵ گانه به این معنی است که خودروی جدید باید با طراحی جدید باشد، نه اینکه روی خودروی قبلی یک ویژگی جدید قرار داده شود.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین