دوشنبه 10 ارديبهشت 1403-23:45 شمسی /4/29/2024 11:45:45 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:55887
  • زمان انتشار:دوشنبه 30 مرداد 1402-8:21

سازندگان خودروهای برقی چین برای تسخیر اروپا با چالش‌های هزینه و مصرف‌کننده مواجه هستند. 
دو چالش خودروهای برقی چین در اروپا

به گزارش خودرونامه به نقل از ایسنا، برندهای چینی احتمالا برای فروش خودروهای خود در اروپا با همان قیمت چین، مشکل دارند و آنها همچنین به ایجاد اعتماد نیازمندند. کلیشه‌های تولید چین، هزینه‌های واردات و بازار کمتر‌توسعه‌‌یافته خودروهای برقی تنها برخی از مشکلاتی است که برندهای چینی مانند بی‌وای‌دی، نیو و سایک موتور برای پیشرفت در اروپا باید با آنها مقابله کنند.
تحلیلگران اظهار کردند که از خودروهای الکتریکی جدید فروخته‌شده در اروپا تاکنون و در سال جاری، ۸ درصد را برندهای چینی تولید کرده‌اند که نسبت به سال گذشته ۶درصد و نسبت به سال ۲۰۲۱ ۴درصد افزایش یافته است. حداقل ۱۱ خودروی برقی جدید ساخت چین تا سال ۲۰۲۵ در اروپا عرضه خواهند شد. کارلوس تاوارس، مدیرعامل شرکت خودروسازی استلانتیس، ماه گذشته درباره «هجوم» خودروهای برقی ارزان‌قیمت چینی به اروپا هشدار داد. اسپیروس فوتینوس، مدیرعامل شرکت زیکر متعلق به جیلی، عنوان کرد که لجستیک، مالیات بر فروش، عوارض واردات و برآورده کردن الزامات گواهینامه اروپایی، همه هزینه‌ها را افزایش می‌دهند. در‌حالی‌که برخی از برندهای چینی در اروپا به‌خوبی شناخته شده‌اند، برخی دیگر به ایجاد اعتماد نیاز دارند.

بر‌اساس گزارش رویترز، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثر خریداران خودروهای الکتریکی در اروپا برندهای چینی را نمی‌شناسند و برخی نیز برای خرید یک خودروی چینی تردید دارند. تنها ۱۴درصد از ۱۶۲۹ مصرف‌‌کننده آلمانی در سال ۲۰۲۲ از وجود بی‌‌وای‌‌دی، دومین سازنده بزرگ خودروهای برقی جهان پس از تسلا، آگاه بودند. در مجموع ۱۷درصد نام برند پریمیوم نیو را شنیده بودند، در‌حالی‌که ۱۰‌درصد از لینک اند کو جیلی و ۸درصد از اکسپنگ اطلاع داشتند. در این بین، اکسپنگ اخیرا درآمد سه‌‌ماهه سوم را کمتر از انتظارات تحلیلگران پیش‌بینی کرد و گزارش داد کاهش موجودی‌ها، به حاشیه‌‌ها آسیب می‌رساند و باعث شد سهام آن ۷درصد کاهش یابد. طبق برآورد میانگین شش تحلیلگر، سازنده خودروهای الکتریکی چینی درآمد ۵/ ۸میلیارد تا ۹میلیارد یوان را برای سه‌ماهه جاری منتهی به سپتامبر پیش‌بینی کرد که کمتر از برآورد ۷۷/ ۹میلیارد یوان (۳۴/ ۱میلیارد دلار) بود. این پیش‌بینی بر تقاضای ضعیف در چین و رقابت شدید پس از کاهش قیمت‌های تسلا و دیگر خودروسازان داخلی تاکید می‌کند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین