يکشنبه 9 ارديبهشت 1403-15:21 شمسی /4/28/2024 3:21:19 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:55832
  • زمان انتشار:چهارشنبه 25 مرداد 1402-12:59
در بازدید رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه قطعات خودرو عنوان شد:

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مجلس مخالف قیمت گذاری دستوری هستیم و این اقدام را نوعی تحمیل زیان به تولیدکننده، بدون جبران درخور انتظار زیان وی می‌دانیم.
مجلس مخالف قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو است

به گزارش خودرونامه، عزت‌الله اکبری‌تالارپشتی در حاشیه بازدید از هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات و لوازم خودرو، صنعت خودروی کشور را غیرانحصاری توصیف و بر حذف قیمت گذاری دستوری تاکید کرد.
وی در واکنش به ادعای شورای رقابت مبنی بر انحصار تولید خودرو در کشور گفت: به هیچ وجه در حوزه تولید خودرو در کشور انحصاری وجود ندارد چرا که انحصار یعنی تک منبع بودن در تولید و این در حالی است که انواع خودروساز چه دولتی و چه خصوصی در کشور مشغول فعالیت هستند.
اکبری تالار پشتی ضمن اشاره به تاکیدات مکرر مجلس بر تفویض ارکان تولید کشور به شرکت‌های خصوصی و حضور پررنگ آنان در این بخش و پرهیز دولت از تصدی‌گری در صنعت کشور افزود: دولت نسبت به سوءرفتار افرادی که در راه تولید سنگ اندازی می‌کنند اقدامات لازم را انجام دهد.
وی ضمن تاکید بر استفاده از فکر، سرمایه، دانش و توان مالی بخش خصوصی در توسعه صنعت خودرو و قطعه سازی، هنر خودروسازان و دولت را در این دانست که با کاهش تصدی گری دولت و افزایش توان بخش خصوصی، هزینه های دولت را کاهش داده و کیفیت و کمیت در بخش تولید، افزایش یابد و دولت نیز نقش حمایت، هدایت و نظارت را به نحو احسن ایفا کند.
نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات خودروهای نو و کارکرده بیان کرد: بنابر اعلام دولت مبنی بر نیاز به دست کم ۵۰۰ هزار خودرو برای تنظیم بازار تقاضا، ما برای وضع قانون اقدام کردیم و در این مساله خودروسازان داخلی عدم مخالفت خود را با هرگونه واردات به‌منظور رقابتی کردن صنعت تولید خودروی کشور اعلام کردند.
 


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین