شنبه 8 ارديبهشت 1403-22:29 شمسی /4/27/2024 10:29:28 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:52693
  • زمان انتشار:شنبه 7 مرداد 1402-17:58

وزیر تجارت ژاپن اعلام کرد که ممنوعیت صادرات خودرو به روسیه را از ۹ اگوست(۱۸ مرداد) تمدید می‌کند.
ژاپن ممنوعیت صادرات خودرو به روسیه را تمدید کرد

به گزارش خودرونامه به نقل از ایسنا، دولت ژاپن روز جمعه (۲۸ جولای) اعلام کرد که ژاپن ممنوعیت صادرات خودروهای لوکس به روسیه را از ماه آینده تمدید می‌کند تا تمام خودروهای نو و دست دوم بالای ۱۹۰۰ سی‌سی را پوشش دهد زیرا تحریم‌ها علیه مسکو به دلیل تهاجم روسیه به  اوکراین تشدید می شود.

این ممنوعیت گسترده‌تر از ۹ آگوست اجرایی خواهد شد و احتمالاً صادرات خودروهای دست دوم ژاپن به روسیه را که از آغاز درگیری افزایش یافته است را محدود خواهد کرد.

یاسوتوشی نیشیمورا، وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن به خبرنگاران اظهار کرد که کابینه ژاپن تصمیم گرفت دستور کنترل صادرات را که ممنوعیت صادرات کالاهایی به روسیه را که پایه صنعتی این کشور را تقویت می‌کند، بازنگری کند.

نیشیمورا گفت به این ترتیب صادرات خودروهای بالای ۱۹۰۰ سی‌سی، خودروهای سواری موتور هیبریدی و لاستیک خودروهای بزرگ و غیره به روسیه از ۹ آگوست ممنوع خواهد شد. دولت این کشور اعلام کرد که این ممنوعیت گسترده شامل خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی و خودروهای الکتریکی نیز می‌شود.

ممنوعیت گسترده‌تر صادرات خودروهای ژاپنی، این کشور را با اتحادیه اروپا که در ۲۳ ژوئن ممنوعیت خود را برای خودروهای ۱۹۰۰ سی‌سی اعلام کرد، همسو می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، خودروهای ژاپنی در روسیه تقاضای زیادی دارند و این ممنوعیت گسترده احتمالاً ضربه دیگری به مسکو در بحبوحه تهاجم نظامی مداوم این کشور به اوکراین که در فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد، وارد می‌کند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین