يکشنبه 9 ارديبهشت 1403-2:54 شمسی /4/28/2024 2:54:18 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:52673
  • زمان انتشار:چهارشنبه 4 مرداد 1402-12:44

اندونزی مشوق‌هایی را برای تولیدکنندگان خودروهای برقی از جمله بی‌وای‌دی و تسلا در نظر گرفته است.
اندونزی میزبان تسلا می‌شود؟

به گزارش خودرونامه به نقل از ایسنا، یک وزیر ارشد اندونزی گفت که این کشور مجموعه جدیدی از مشوق‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی را در نظر دارد و افزود که دولت با شرکت‌های بزرگی مانند تسلا و بی‌وای‌دی مذاکره می‌کند.

لوهوت پاندجایتان، وزیر هماهنگ‌کننده امور دریایی و سرمایه‌گذاری اندونزی گفت که مشوق‌ها با مواردی که رقبای منطقه‌ای تایلند و ویتنام ارائه می‌کنند، مقایسه می‌شود اما جزئیاتی ارائه نکرد.

اندونزی، بزرگ‌ترین اقتصاد در جنوب شرق آسیا، تلاش کرده است تا سازندگان خودروهای برقی را برای سرمایه‌گذاری در این کشور جذب کند و آنها را با ذخایر غنی نیکل خود به عنوان بزرگ‌ترین در جهان که می‌تواند به باتری‌های برقی تبدیل شود، جذب کند. با این حال، برخی از خودروسازان مانند بی‌وای‌دی چین سرمایه‌گذاری در تایلند، قطب خودروی منطقه را انتخاب کرده‌اند.

لوهوت گفت: قصد داریم مشوق‌هایی را که برای هر سرمایه‌گذاری خودروهای برقی در اندونزی در نظر گرفته‌ایم، نهایی کنیم و منتظر تایید رئیس جمهور جوکو ویدودو هستند.

لوهات افزود که روز پنجشنبه با مدیران بی‌وای‌دی در شهر چنگدو چین ملاقات خواهد کرد و همچنین قرار است در ۳ آگوست با ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا در کالیفرنیا، ایالات متحده دیدار کند.

بر اساس گزارش رویترز، اندونزی سال‌هاست که از تسلا حمایت می‌کند و امیدوار است میزبان یک مرکز تولید آسیایی برای این سازنده آمریکایی خودروهای برقی باشد. تسلا در حال مذاکره با مقامات هندی برای سرمایه‌گذاری در یک کارخانه خودروهای برقی در آنجا بوده است.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین