دوشنبه 10 ارديبهشت 1403-20:56 شمسی /4/29/2024 8:56:19 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:51719
  • زمان انتشار:چهارشنبه 6 ارديبهشت 1402-11:26

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد انتظار می‌رود خودروهای برقی حدود یک‌پنجم بازار جهانی را در سال جاری میلادی به خود اختصاص دهند.
یک‌پنجم خودروهای فروخته‌شده در سال جاری میلادی برقی خواهند بود

به گزارش خودرونامه به نقل از رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود از دورنمای بازار خودروهای برقی که امروز، چهارشنبه منتشر شد اعلام کرد انتظار می‌رود خودروهای برقی حدود یک‌پنجم بازار جهانی را در سال جاری میلادی به خود اختصاص دهند.

طبق این گزارش، پیش‌بینی می‌شود فروش این خودروها ۳۵ درصد در سال جاری افزایش یافته و به ۱۴ میلیون برسد، یعنی ۱۸ درصد از بازار و بالاتر از ۴ درصد ثبت‌شده در ۲۰۲۰.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند تغییر مسیر از موتورهای احتراقی به خودروهای برقی تقاضای جهانی برای نفت را حداقل ۵ میلیون بشکه در روز کاهش دهد.
بیش‌از نیمی از خودروهای برقی که در جاده‌های دنیا رفت‌وآمد می‌کنند در چین هستند. چین تولید جهانی باتری و ۶۰ درصد از فروش خودروهای برقی را در ۲۰۲۲ در اختیار داشته است.

اس‌یووی‌ها و خودروهای بزرگ حدود دوسوم مدل‌های خودروهای برقی در چین و اروپا و حتی در آمریکا را به خود اختصاص می‌دهند.

در این گزارش آمده‌است:«در خارج از چین، نیاز به تولیدکنندگان تجهیزات اصلی وجود دارد تا قیمت‌های قابل‌قبول و رقابت‌پذیری را برای تسهیل استفاده از خودروهای برقی فراهم کند».

در اقتصادهای نوظهور و درحال توسعه، خودروهای برقی دو یا سه‌چرخه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیش‌از نیمی از سه‌چرخه‌های هندی که در ۲۰۲۲ ثبت‌شده برقی بوده‌اند.

منبع: تسنیم


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین