دوشنبه 10 ارديبهشت 1403-19:44 شمسی /4/29/2024 7:44:51 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:51664
  • زمان انتشار:پنجشنبه 31 فروردين 1402-8:42

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه زیبنده نیست در سال مهار تورم و رشد تولید، راهکاری برای رشد تولید و مهار قیمت ها در بازار خودروها نداشته باشیم، از آمادگی این مرکز جهت بررسی کارشناسی و تخصصی مسائل حوزه خودرو خبر داد. 
بازار خودرو؛ ابرچالش آینده حکمرانی

به گزارش خودرونامه به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بابک نگاهداری با اشاره به روند رشد قیمت‌ها در بازار خودرو، گفت: مشکل صنعت خودرو و زیان انباشته خودروسازان موضوعی نیست که یک‌شبه به وجود آمده باشد یا کل آن مرتبط با دوره تحریم و نحوه قیمتگذاری باشد؛ مهم‌ترین ایراد به ساختار مدیریتی صنعت خودرو و ماهیت اقتصادی و سیاسی بنگاه‌ها برمی‌گردد که نیازمند اصلاحات ساختاری است. زنگ خطر در خودروسازی کشور به صدا درآمده و نیازمند چاره‌اندیشی برای برون‌رفت از این بحران هستیم و در صورت عدم چاره‌اندیشی فوری و بهنگام در بازار خودرو، این موضوع به یکی از ابرچالش‌های حکمرانی کشور تبدیل خواهد شد.
وی تصریح کرد: طراحی‌ها و ناکارآمدی‌های مدیریتی در طول چند دهه گذشته باعث شده همه طرف‌ها در صنعت و بازار خودرو بازنده باشند. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در تشریح برخی راهکارها در زمینه رفع مسائل صنعت خودروسازی کشور، توضیح داد: تدقیق چشم‌انداز و تدوین سیاست‌های توسعه صنعت خودروسازی و اصلاح نظام تنظیم‌گری این صنعت در کنار افزایش بهره‌وری در فرآیند تولید، ارتقای شفافیت در هزینه تامین مواد اولیه و مواد مصرفی در تولید خودرو، بهبود شیوه‌های قیمت‌گذاری، داخلی‌سازی قطعات و کاهش نیاز به واردات و ارزبری، واگذاری سهام چرخه‌ای و بهبود وضعیت سرمایه گروه و شرکت‌های خودروساز از طریق افزایش سرمایه از محل آورده نقدی، می‌تواند به عنوان بخشی از پیشنهادها برای بهبود صنعت خودرو کشور مطرح باشد، هرچند راهکارها محدود به همین تعداد نمی‌شود و نیاز به جمع‌بندی تخصصی‌تری دارد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین