دوشنبه 10 ارديبهشت 1403-14:14 شمسی /4/29/2024 2:14:13 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:44005
  • زمان انتشار:جمعه 20 آبان 1401-15:34
با حذف محصولات ناقص صورت گرفت:

ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز کشور سرانجام به محصولات ناقص خود پایان داد و این موضوع تاثیر زیادی روی بهبود نقدینگی آبی های جاده مخصوص گذاشته است.
خلق نقدینگی ایران خودرو از کف انبار

به گزارش خودرونامه، طبق آخرین اخبار، تعداد محصولات ناقص در ایران خودرو به صفر رسیده است و این شرکت دیگر هیچ خودرویی را با کسری قطعه تولید نخواهد کرد. حذف محصولات ناقص تبعات مثبت خاص خود را برای ایران خودرو به دنبال دارد که یکی از مهمترین آنها، خلق نقدینگی در این شرکت است. گفته می شود با حذف محصولات ناقص، ایران خودرو موفق به خلق نقدینگی 22 هزار میلیارد تومانی از کف انبارهای خود شده است، اتفاقی که می تواند به بهبود اوضاع کمی و کیفی بزرگترین خودروساز کشور کمک بزرگی کند.

این نقدینگی اما چگونه حاصل شده است؟ ایران خودرو در دوران تحریم و به دلیل کمبود برخی قطعات، مجبور بود بخشی از محصولات خود را به صورت ناقص (با کسری قطعه) تولید کند. این خودروها چون امکان تجاری سازی و عرضه به بازار نداشتند، طبعا ایران خودرو نمی توانست از ناحیه فروش شان نقدینگی کامل را جذب کند، بنابراین چندین هزار میلیارد تومان سرمایه این شرکت در  کف انبار می خوابید.

ایران خودرو اما از اوایل زمستان سال گذشته و پس از تغییر مدیرعامل و البته با الزام وزارت صمت، عملیاتی ویژه را برای جمع آوری محصولات ناقص خود آغاز کرد. در این عملیات ویژه که در مقطعی منجر به کاهش تولید نیز شد، تکمیل و تجاری سازی خودروهای ناقص در اولویت قرار گرفت. در نهایت نیز طبق آنچه ایران خودرو اعلام کرده، این شرکت دیگر محصولی با کسری قطعه تولید نمی کند و ناقصی هایش نیز تمام شده اند. با تکمیل و تجاری سازی محصولات ناقص، ایران خودرو آنها را به بازار عرضه و از این مسیر 22 هزار میلیارد تومان نقدینگی خلق کرده است. ایران خودرو همچنین دیگر محصول ناقص تولید نمی کند، بنابراین این شرکت با حبس سرمایه در انبارهایش مواجه نخواهد بود.

  


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین