به گزارش خودرونامه، لطف الله سیاه کلی درباره برخی گمانهزنیها مبنی بر افزایش کارخانهای قیمت خودروهای زیانده، گفت: رشد هزینه تولید نباید به معنای افزایش قیمت خودرو باشد زیرا بسیاری از افزایش هزینهها ناشی از سوءمدیریت و سوءاستفاده است. نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر به دقت خودروسازی و موارد مرتبط با آن بررسی شود، مشخص خواهد شد که وضع بدتر از تخلفات فولاد مبارکه است. وی افزود:باید به این پرسش پاسخ داد که چرا در کشور ما که هزینه تامین گاز یا حقوق کارگران بسیار ارزانتر از کشورهای اروپایی، چین و ژاپن است، خودرو با سطح کیفی پایینتر از این کشورها تولید و با قیمتی گرانتر به فروش میرسد؟
سیاهکلی گفت:این وضع نشان میدهد ما {در خودروسازی} مدیریت مناسبی در هزینهها نداریم؛ به طور مثال در این صنعت شرکتهای صوری ایجاد شده که در این شرکتها هیات مدیرهها حقوقهای بالایی دریافت میکنند. وی اضافه کرد: وزارت صمت باید به جای اینکه با افزایش هزینههای تولید، قیمت خودرو را بالا ببرد، یک بار منصفانه موضوع هزینههای تولید خودرو را بررسی کند؛ هزینههای واقعی و منصفانه تولید باید از مشتری دریافت شود اما دریافت هزینههای سربار از جیب مشتری غش در معامله است.
منبع: خانه ملت
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست