<div >در حال حاضر از میان دو خودروساز بزرگ کشور تنها ایرانخودرو به تولید محصولات گازسوز مشغول است و سایپاییها طی ۱۰ ماهی که از سالجاری میگذرد هیچ محصول دوگانهسوزی را در خطوط خود تولید نکردهاند.<div > <div >
آنطور که آمارهای وزارت صمت نشان میدهد تا پایان اولین ماه فصل زمستان سالجاری در مجموع ۱۰هزار و ۱۴۹ دستگاه انواع محصول دوگانهسوز تولید شده است که در قیاس با تولید سال گذشته در همین بازه زمانی افت حدود ۵۰درصدی را به خود دیده است. خودروسازان تا پایان دی ماه ۹۹ توانستهاند ۱۹هزار و ۹۱۹ دستگاه انواع خودروی سواری دوگانهسوز را در خطوط تولید خود به سرانجام برسانند. همانطور که عنوان شد خودروسازی سایپا تولید محصولات دوگانهسوز را در خطوط تولید خود متوقف کرده و ایرانخودروییها به تنهایی بار تولید محصولات دوگانهسوز را به دوش میکشند. ایرانخودرو به جز سایت مرکزی خود در تهران، ۶ سایت تولیدی در نقاط مختلف کشور دارد. از مجموع ۷ خط تولید ایرانخودرو، این شرکت خودروساز در ۶ سایت امکان تولید محصولات دوگانهسوز را دارد. ایرانخودروییها تنها در سایت مازندران برنامهریزی برای تولید محصولات دوگانهسوز نداشتهاند. بررسی اطلاعات منتشر شده توسط وزارت صمت نشان میدهد این خودروساز در پایان دی ماه ۱۴۰۰ در دو سایت خراسان و تبریز اقدام به تولید محصولات دوگانهسوز کرده است.
ایرانخودروی خراسان در خطوط تولید خود پژو ۴۰۵ و پژو پارس را به صورت دوگانهسوز تولید میکند. این خودروساز در سایت تبریز نیز تولید سمند با موتور EF۷ دوگانهسوز را در برنامه دارد.
ایرانخودروی تبریز که تولید این خودرو را در دستور کار دارد تا پایان اولین ماه از فصل زمستان تولید ۶هزار و ۸۲۲ دستگاه سمند دوگانهسوز را نهایی کردهاست. این سایت ایرانخودرو در تبریز اما تا پایان دی ماه ۹۹ در مجموع تولید ۱۰هزار و ۱۱۹ دستگاه از این خودرو را در کارنامه خود ثبت کردهاست. بنابراین شاهد هستیم که تولید سمند دوگانه سوز با موتور EF۷ افتی حدود ۵/ ۳۲درصدی را به خود دیده است.
منبع: دنیای اقتصاد
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست