شنبه 8 ارديبهشت 1403-22:2 شمسی /4/27/2024 10:02:16 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:24086
  • زمان انتشار:سه شنبه 12 اسفند 1399-8:1
تولید خودرو در پایان یازدهمین ماه امسال ۱۹ درصد بالا رفت

خودرونامه: وزارت صنعت، معدن و تجارت جدیدترین آمار تولید خودرو در کشور را اعلام کرد، آماری که از رشد تیراژ در ۱۱ ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد. 
بهمن گرم خودروسازان

بر این اساس، تا پایان بهمن امسال در مجموع ۹۱۰ هزار و ۱۷۶ دستگاه انواع خودرو در کشور به تولید رسیده که در مقایسه با ۱۱ ماه سال گذشته افزایش ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد. خودروسازان همچنین در بهمن امسال تیراژی ۹۵ هزار و ۶۸۲ دستگاهی را به ثبت رسانده‌اند تا در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته، حدود سه درصد افزایش تولید را به خود ببینند.

در حالت تفکیکی، طی ۱۱ ماه امسال ۸۲۸ هزار و ۳۱۹ دستگاه انواع محصول سواری به تولید رسیده که افزایش بالغ بر ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد. پس از مدل‌های سواری، بیشترین میزان تولید به وانت‌ها اختصاص یافته که تیراژ ۷۴ هزار و ۶۴۵ دستگاهی را در ۱۱ ماه امسال ثبت کرده‌اند. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تولید وانت بیش از ۲۲ درصد رشد کرده است.

از وانت که بگذریم، در گروه کامیون، کامیونت و کشنده، تولید به پنج هزار و ۳۴۲ دستگاه رسیده است. با این حساب، تیراژ این گروه خودرویی نسبت به ۱۱ ماه سال گذشته حدود ۸۰ درصد رشد را نشان می‌دهد. در گزارش وزارت صمت اما آمار ثبت شده برای ون، اتوبوس و مینی بوس بسیار ضعیف است، هرچند همه آنها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش تیراژ داشته‌اند.

در بین خودروسازان داخلی، بیشترین تیراژ نصیب ایران خودرو شده، چه آنکه این شرکت طی ۱۱ ماه امسال تولید خود را به بالای ۴۶۵ هزار دستگاه رسانده و بیش از ۳۶ درصد نیز رشد کرده است. منهای وانت‌ها، ایران خودرو در دیگر محصولات با رشد تولید نسبت به ۱۱ ماه سال گذشته مواجه بوده است. از سایپا نیز خبر می‌رسد تیراژ ۱۱ ماهه این شرکت به حدود ۳۸۵ هزار دستگاه رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریباً یکی است. به عکس ایران خودرو، سایپا تنها در گروه وانت رشد تولید داشته و در دیگر محصولات کاهش تیراژ را تجربه کرده است.
با توجه به آمار ۹۱۰ هزار دستگاهی تولید خودرو در کشور طی ۱۱ ماه امسال، به نظر می‌رسد تیراژ خودروسازان تا پایان ۹۹ به نزدیکی‌های یک میلیون دستگاه خواهد رسید. با این حساب، خودروسازان می‌توانند مانند سال گذشته، امسال نیز از تولید سال ۹۷ (سال نخست تحریم) پیشی بگیرند، اما قطعاً به رقم سال ۹۶ (بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه) نخواهند رسید.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین