دوشنبه 10 ارديبهشت 1403-6:38 شمسی /4/29/2024 6:38:25 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:21560
  • زمان انتشار:چهارشنبه 12 آذر 1399-12:17
آمار فروش سه خودروساز بزرگ در ۸ ماه امسال

خودرونامه: اطلاعات ارائه‌شده از سوی سه خودروساز بزرگ کشور به بورس نشان می‌دهد آنها در هشت ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش فروش مواجه شده‌اند. 
خودروسازان کم فروختند

طبق آمار همچنین فروش خودروسازان بزرگ کشور در هشت ماه امسال و نسبت به میزان تولید در همین بازه زمانی، بیش از ۱۵۲ هزار دستگاه کمتر بوده است. به نظر می رسد این موضوع یا با محصولات ناقص خودروسازان (محصولاتی که به دلیل کسری قطعه، امکان تجاری سازی تا زمان تکمیل کاری را ندارند) در ارتباط است و یا به عدم عرضه عمدی خودرو مربوط می شود. خودروسازان همواره اتهام احتکار را رد کرده اند، با این حال افکار عمومی هنوز چندان در این ماجرا قانع نشده است.
بر اساس اطلاعات ارسالی ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو به بورس، این سه خودروساز در مجموع ۴۱۴ هزار و ۵۰۹ دستگاه انواع محصول را در هشت ماه امسال به فروش رسانده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت حدودا ۲۵ درصدی را نشان می دهد. در این بین، بیشترین فروش به ایران خودرو اختصاص یافته و این شرکت توانسته تا پایان آبان امسال ۲۶۸ هزار و ۶۶۱ دستگاه محصول را بفروشد. در مقایسه با هشت ماه سال گذشته، ایران خودرویی ها ۲۰ درصد بهبود فروش را تجربه کرده اند. پر فروش ترین محصول ایران خودرو در هشت ماه امسال به گروه پژو با تیراژ بالغ بر ۲۰۹ هزار دستگاهی اختصاص داشته و کمترین فروش نیز نصیب سوزوکی ویتارا با تنها یک دستگاه شده است. تولید این محصول البته سال گذشته متوقف شد. اما سایپا دیگر خودروساز بزرگ کشور نیز در هشت ماه امسال ۱۸۵ هزار و ۲۱۲ دستگاه محصول را فروخته که بیشتر آن را تیبا به خود اختصاص داده است. سایپایی ها در این مدت بالغ بر ۱۴۰ هزار دستگاه تیبا فروخته اند و کم فروش ترین محصول این شرکت نیز سراتو نام دارد که البته ماه هاست تولید نمی شود. مقایسه آمار فروش سایپا با هشت ماه سال گذشته حکایت از افت بیش از ۳۰ درصدی دارد.
در نهایت اما پارس خودرویی ها نیز با توجه به فروش ۵۵ هزار و ۵۴۱ دستگاهی خود طی هشت ماه امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر چهار درصد کاهش را به خود می بینند. بیشترین محصول فروخته شده توسط سومین خودروساز بزرگ ایران تا پایان مهر، خانواده ایکس ۱۰۰ یا همان پراید بوده که سهمی کمتر از ۲۲ هزار دستگاه داشته است. پراید البته چند ماهی می شود که دیگر به تولید نمی رسد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین