يکشنبه 9 ارديبهشت 1403-20:50 شمسی /4/28/2024 8:50:30 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1889
  • زمان انتشار:چهارشنبه 1 خرداد 1398-15:53
رئیس انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرد:

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه تنها راه جلوگیری از رانت واردات خودرو را اصلاح قوانین خودرو است، گفت: واردات خودروهای دست دوم نیازهای بازار را پوشش می دهد و می تواند پاسخگوی نیاز کشور به خودروهای وارداتی صفر کیلومتر باشد.
بازار از خودروهای بی کیفیت داخلی خسته است/ نیاز به واردات خودروهای دست دوم داریم
فرهاد احتشام زاد در گفت و گو با خودرونامه با اشاره به پیشنهاد بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس مبنی بر واردات خودروهای دست دوم از کمپانی های معتبر، مطرح کرد: بر اساس آخرین قوانین و مقررات، واردات خودرو فقط صفر کیلومتر و منوط به دارا بودن استاندارد یورو ۶ و عمر حداکثر یکسال پس از تولید است. در غیر این صورت قوانین کشوری باید اصلاح شوند. 
او در پاسخ به این سوال که واردات با چه تعرفه ای می صرفد، افزود: با توجه به نرخ دلار این روزها که باعث گران تمام شدن می‌شود و گرانی بنزین که واردات خودروهای کم مصرف را با توجه به سوبسید بالای بنزین به صرفه می‌کند، باید با توجه به معیار مصرف سوخت، تعرفه محاسبه شود.
رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به اینکه این رویکرد نیازهای بازار را پوشش می دهد و می تواند پاسخگوی نیاز کشور به خودروهای وارداتی صفر کیلومتر باشد، گفت: بازار از خودروهای بی کیفیت داخلی خسته است.
او در ادامه تنها راه جلوگیری از رانت واردات خودرو را اصلاح قوانین خودرو دانست.

نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

آخرین عناوین