دوشنبه 24 ارديبهشت 1403-18:0 شمسی /5/13/2024 6:00:11 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1467
  • زمان انتشار:دوشنبه 24 مهر 1396-23:33

پس از اعتراف کوبه استیل به دستکاری اطلاعات مربوط به استاندارد کیفی مواد اولیه ای که برای 200 شرکت مختلف تولید می کرده، حالا خودروسازان دیگری پس از تویوتا و مزدا و چند شرکت دیگر، از جمله رنو وپژو نگرانند که محصولاتشان تحت تاثیر این تقلب قرار گرفته باشد.
رنو و پژو قربانیان دیگر «کوبه استیل»

خودروكار: پس از اعتراف کوبه استیل به دستکاری اطلاعات مربوط به استاندارد کیفی مواد اولیه ای که برای 200 شرکت مختلف تولید می کرده، حالا خودروسازان دیگری پس از تویوتا و مزدا و چند شرکت دیگر، از جمله رنو وپژو نگرانند که محصولاتشان تحت تاثیر این تقلب قرار گرفته باشد.

لیست قربانیان این رسوایی هر روز پس از انتشار این خبر، بزرگ تر می شود، از بخش هوا وفضا و راه آهن تا خودروسازی ها تحت تاثیر این رسوایی قرار گرفته اند. بلومبرگ گزارش داده که تا کنون در مورد 100 شرکت از این 200 شرکت تحقیقات و بررسی به عمل آمده و مشخص شده که 31شرکت از آن ها مواد اولیه جعلی را دریافت کرده اند.

روزنامه ژاپنی Nikkei گزارش داده که شرکت های خودروسازی فرانسوی رنو و پژو هم جزو آن ها بوده است و هنوز مشخص نیست از این قطعات و قسمت های ساخته شده در کدام خودرو به کار رفته است.

Valeo، تامین کننده قطعات فرانسوی هم لیستی منتشر کرده که نشان می دهد تمام اعضای زنجیره خودروسازی به نحوی با این رسوایی درگیر هستند.

پیش از این، روزنامه ژاپنی Nikkei در مطلبی نوشته بود خودروسازان ژاپنی تویوتا، هوندا، مزدا و سوبارو هم از مواد اولیه کوبه استیل در تولید محصولاتشان استفاده کرده اند. نیسان هم در روزنامه گاردین، اعلام کرده بود در ها و کاپوت خودروهایش را با آلومینیوم کوبه استیل ساخته بود.

این رسوایی، حتی تا آمریکا هم کشیده شد و شرکت فورد هم تائید کرد که از قطعات ساخته شده با مواد اولیه کوبه استیل در مدل موندئو که در چین به فروش می رسد، استفاده کرده اما هنوز مشخص نیست این قطعات هم شامل این دستکاری در استاندارد کیفی می شوند یا خیر.

تولید کننده آمریکایی خودرو های برقی تسلا و دایملر آلمان هم در حال بررسی و تحقیق هستند. لیست قربانیان رسوایی کوبه استیل هنوز تکمیل نشده و صنایع سنگین میتسوبیشی، بوئینگ و جنرال الکتریک آمریکایی این لیست را در بخش های دیگر گسترش می دهند. وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن دو هفته به کوبه استیل فرصت داده تا بررسی ها و تحقیقات خود را کامل و نتیجه نهایی را اعلام کند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

آخرین عناوین