
به گزارش خودرونامه، در این دیدار بر نقش حیاتی رسانهها در فضای فعلی تأکید کرد و خواستار روایتگری مستند از توانمندیهای ملی شد.
رسانه؛ روایتگر واقعیت توانمندیها
مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به شرایط تحریم، بیان داشت که صنعت خودروسازی با وجود تمامی محدودیتها، چراغ تولید را در کشور روشن نگه داشته است. او افزود: «رسانهها باید روایتهای دقیق و مستندی از خطوط تولید، کیفیت خودروها، توان مهندسی داخلی و دستاوردهای ما در شرایط تحریم ارائه دهند تا مردم با واقعیتهای مثبت کشور آشنا شده و انگیزه ملی تقویت شود.»
پیرمحمدی با تأکید بر لزوم رفع سوءتفاهمها، روشنگری در راستای «جهاد تبیین» مورد تأکید رهبر انقلاب را خواستار شد و از رسانهها خواستار شد تا اقدامات فعالان سنگر جهاد اقتصادی را به درستی به اطلاع عموم برسانند.
صنعت خودرو، ویترین صنعتی و موتور توسعه
وی با ارزیابی جایگاه کلیدی صنعت خودروسازی، آن را موتور توسعه صنعتی و ویترین ملی کشور خواند. پیرمحمدی توضیح داد: «ایران خودرو و سایر خودروسازان به عنوان بخش حمایتی، نقش مهمی در ۶۰ صنعت مادر و بالادستی ایفا میکنند و مصرفکننده عمده فولاد، آلومینیوم و مواد پتروشیمی هستند.»
مدیرعامل ایران خودرو توسعه این صنعت را معادل ایجاد ارزش افزوده در داخل کشور دانست و آن را جایگزینی برای خامفروشی مواد اولیه برشمرد. وی تصریح کرد: «برای رسیدن به رشد اقتصادی پایدار، ارتقای بهرهوری و افزایش اشتغال باید در دستور کار باشد؛ این امر تنها با تولید محصول نهایی و افزایش ارزش افزوده از مواد اولیه محقق میشود؛ راهی که تمامی کشورهای پیشرو در صنعت پیمودهاند.»
