
به گزارش رویترز، BYD که تاکنون در ۲۹ بازار اروپایی فعال بوده، با افتتاح کارخانهای در مجارستان نخستین مرکز تولید خود در اروپا را راهاندازی خواهد کرد و برنامههایی برای احداث دومین کارخانه در ترکیه و بررسی مکانهای احتمالی در اسپانیا نیز در دستور کار قرار دارد.
به گفته ماریا گراتزیا داوینو، مدیر منطقهای BYD در اروپا، این گسترش به شرکت کمک خواهد کرد به مشتریان اروپایی نزدیکتر باشد و خدمات بهتری ارائه دهد. او تاکید کرد؛ موفقیت در بازارهای بالغ مانند اروپا مستلزم سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه، آموزش نیروی انسانی محلی و تقویت شبکه خدمات پس از فروش است. BYD در ۹ماه اول ۲۰۲۵ بیش از ۸۰هزار خودرو در اروپا فروخته که بیش از سهبرابر سالگذشته است و این شرکت امیدوار است با افزایش تعداد نقاط فروش و تولید محلی، رشد خود را ادامه دهد.
کارشناسان صنعت خودرو میگویند؛ استراتژی BYD، همزمان با افزایش تقاضای خودروهای کممصرف و حمایت سیاستهای دولتی از محیطزیست، میتواند این شرکت را به یکی از بازیگران اصلی بازار خودروهای برقی در اروپا تبدیل کند و فشار رقابتی بر برندهای سنتی و اروپایی را افزایش دهد.
این حرکت همچنین نمونهای از نفوذ فزاینده خودروسازان چینی در بازارهای بینالمللی است، جاییکه قیمت رقابتی، کیفیت بالا و شبکه خدمات گسترده نقش کلیدی در موفقیت دارند. با ادامه این روند، اروپا ممکن است شاهد تغییرات چشمگیری در صنعت خودرو و افزایش سهم خودروهای سبز در سبد خرید مردم باشد.
