
به گزارش BBC، در طراحی خودرو از مدلهای مختلف گذشته بنز الهام گرفته شده است. فرم بدنه با کاپوت کشیده یادآور مدل ۵۴۰ است که سال ۱۹۳۶ ساخته شد، بخش عقب خودرو برداشتی مدرن از مدل ۳۰۰ SL است و جلوپنجرهاش با الهام از مدل ۶۰۰ پولمن طراحی شده که مشهورترین لیموزین کارخانه در دهه شصت و هفتاد میلادی بود. این جلوپنجره قرار است در تمام مدلهای جدید بنز عرضه شود.
فضای داخل ویژن آیکونیک با الهام از سبک آرت دکو طراحی شده است. آرت دکو از دل بینظمی پس از جنگ جهانی اول شکل گرفت. هنرمندان با ترکیب زیبایی کلاسیک و روح مدرن صنعت در زمان خود، زبانی تازه برای بیان نظم، شکوه و امید به دنیایی نو آفریدند.
روی داشبورد بهجای نمایشگرهای معمول، سازهای شیشهای به نام «زپلین» (Zeppelin) قرار دارد که با الهام از کشتیهای هوایی دوران آرت دکو طراحی شده است. هنگامی که خودرو خاموش است زپلین مانند یک اثر هنری است، اما با روشن شدن خودرو اطلاعات را با ترکیبی از ابزارهای آنالوگ و دیجیتال نمایش میدهد.
الهام از سبک آرت دکو در دستگیرههای فلزی صیقل خورده و کفپوشی که با نی معرقکاری شده ساخته شده هم دیده میشود.
ویژن آیکونیک چهار موتور الکتریکی دارد. فناوری جدیدی که در خودرو معرفی شده رنگی است که نقش یک باتری خورشیدی را بازی میکند. بنز میگوید این رنگ در یک شاسیبلند متوسط میتواند در شرایط ایدهآل به اندازه دوازده هزار کیلومتر برق تولید کند.
سیستم خودران سطح ۴ و فرمان برقی از دیگر فناوریهای این خودرو است. در این سیستم هیچ اتصال مکانیکی بین فرمان و چرخها وجود ندارد و فرمان از طریق سیگنالهای دیجیتال عمل میکند. این سیستم همچنین میتواند پس از رسیدن به مقصد بدون حضور راننده خودرو را پارک کند.
بنز همزمان با رونمایی خودرو، مجموعهای از لباسهای مردانه و زنانه را هم در شانگهای نمایش داد که رنگ و طرح آنها با فضای داخلی خودرو هماهنگ است.
منبع: دنیای اقتصاد
