• گروه مطلب:
  • کد مطلب:66881
  • زمان انتشار:جمعه 23 شهريور 1403-12:7
خودرونامه بررسی کرد

وزیر صمت دولت چهاردهم در شرایطی کار خود را از اوایل شهریور آغاز کرده که هنوز اظهارنظر خودرویی خاصی از وی –پس از کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی- منتشر نشده و مشخص نیست موضع وی درباره مسائلی مانند تولید و واردات چیست.
"اتابک" خودروی برقی سوار می شود؟

به گزارش خبرنگار خودرونامه، یکی از مسائلی که افکار عمومی می خواهد بداند سیاست دولت جدید و وزیر صمت درباره آن چیست، خودروهای برقی است.

در دولت قبل و پس از آنکه عباس علی آبادی از مپنا به وزارت صمت آمد، وی سیاست توسعه خودروهای برقی در کشور را مطرح کرد. علی آبادی اصرار زیادی روی خودروهای برقی داشت و حتی به نظر می رسد اولویت واردات خودرو را هم به سمت برقی ها برد. وی در بیشتر سخنرانی ها و اظهارنظرهایش تا توانست از مزیت خودروهای برقی و لزوم جایگزینی آنها با بنزینی ها در راستای رفع ناترازی بنزین گفت.

در دوران علی آبادی (در وزارت صمت) هم خودروسازان و هم واردکنندگان به نوعی مجبور شدند بخشی از سبد محصولات خود را به برقی ها اختصاص داده یا برنامه برقی سازی شان را ارائه دهند.

حالا علی آبادی به وزارت نیرو رفته و اتابک جای وی را در وزارت صمت گرفته است. با این حال، تا به امروز وی هیچ اظهارنظر خاصی درباره خودروهای برقی نکرده است. بنابراین مشخص نیست آیا پروژه خودروهای برقی با همان شدت و تعصبی که علی آبادی روی آن داشت، توسط اتابک نیز دنبال خواهد شد؟

در نگاه نخست به نظر می رسد بعید است اتابک مانند علی آبادی (با همان شدت و اصرار) دنبال توسعه خودروهای برقی باشد، زیرا علی آبادی پیشینه مپنایی داشت و خود به برقی سازی بسیار علاقه مند بود. این ویژگی ها در اتابک دیده نمی شود، هرچند این الزاما به معنای توقف توسعه خودروهای برقی در کشور نیست.

ممکن است اتابک راهی را که علی آبادی در حوزه خودروهای برقی آغاز کرد، ادامه دهد، منتها با سرعت و تعصب کمتری.

توسعه خودروهای برقی با توجه به تحولات جهانی صنعت خودرو، یک الزام به شمار می رود، اما مسئله اینجاست که خودروسازی ایران از چه مسیری باید قدم در این عرصه بگذارد.

باید منتظر ماند و دید آیا اتابک پلن خاصی برای توسعه خودروهای برقی دارد؟

 


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.