به گزارش خودرونامه، در عوض، دادههای انجمن خودروسازان اروپا نشان داد که رشد کلی ۴.۴درصدی در فروش خودروهای جدید در اروپا عمدتا از خودروهای هیبریدی ناشی شده است. فروش هیبریدیها، بدون احتساب پلاگینهیبریدی، با ۲۱درصد افزایش به بیش از دومیلیون یا نزدیک به ۳۰درصد از بازار رسید.
فروش خودروهای برقی باتریدار با ۱.۶درصد افزایش به ۹۵۴هزار و ۹۴دستگاه یا ۱۳.۹درصد از بازار رسید. خودروهای بنزینی با سهم بازار ۳۵.۲درصدی بزرگترین بخش باقی ماندند، اما فروش ۱.۵درصد کاهش یافت. فروش خودروهای دیزلی نیز ۷.۹درصد کاهش یافت.
از طرفی، فروش خودروهایی که از پیل سوختی، گاز طبیعی، گاز مایع، سوپر اتانول و سایر سوختها استفاده میکنند، ۶.۹درصد افزایش یافته است. خودروسازان اروپایی متعهد شدهاند که تولید خود را به سمت خودروهای برقی باتریدار تغییر دهند، اما اخیرا با وجود معرفی مدلهای بیشتر، از عدم رشد فروش ناامید شدهاند.
توقف جذب مصرفکنندگان در حالی رخ میدهد که انگیزههای دولت برای خرید خودروهای برقی در برخی کشورها کاهش یافته و این در حالی است که هنوز مدلهای اندکی برای افرادی که درآمد متوسطی دارند، وجود دارد که مقرونبهصرفه باشند.
انجمن خودروسازان اروپا اعلام کرد درحالیکه فروش کلی در بازار خودروی اروپا در نیمه اول سال به طور متوسط افزایش یافته و به نزدیک به ۶.۹میلیون دستگاه رسیده اما به طور قابلتوجهی کمتر از سطح قبل از همهگیری است.
به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که حدود ۸.۷میلیون دستگاه خودرو در نیمه اول سال ۲۰۱۸ در اروپا فروخته شد.