برخی از مدیران ارشد صنعت خودرو میگویند استقبال از شاسیبلندها با برقی شدن خودروها ادامه نخواهد یافت. در این بین، وینسنت کوبی، مدیرعامل سیتروئن، معتقد است نابودی شاسیبلند از قبل آغاز شده است، حتی اگر با اعداد و ارقام فروش زیاد تناقض داشته باشد.
وی گفت هرچند کراساوورها و شاسیبلندها تقریبا ۵۰ درصد از کل فروش خودروهای جدید در اروپا در سالهای اخیر را به خود اختصاص دادهاند، بااینحال این موضوع پایدار نیست و دوام نخواهد آورد. او میگوید بزرگترین پاشنه آشیل شاسیبلندها آیرودینامیک آنهاست، به این معنی که انرژی بیشتری نسبت به یک سدان نیاز دارند. اما به نظر میرسد سیتروئن علاقهای به ساخت خودروهای برقی بزرگ با باتریهای حجیم ندارد. تمام خودروهای الکتریکی با نشان سیتروئن امروزه از یک بسته باتری ۵۰کیلوواتساعتی استفاده میکنند و هیچ برنامهای از سوی این شرکت برای استفاده از باتریهای بزرگتر به چشم نمیآید.
منبع: دنیای اقتصاد