• گروه مطلب:
  • کد مطلب:25845
  • زمان انتشار:دوشنبه 19 مهر 1400-23:56

در حالی که برنامه امسال خودروسازان تولید بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو اعلام شده، بررسی‌ها حاکی است تا پایان شهریورماه و در حالی که سال به نیمه رسیده، اندکی بیش از ۴۸۵ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است.
خودروسازان از برنامه عقب ماندند

به گزارش خودرونامه، بررسی آمارهای منتشر شده دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است تا پایان شهریورماه امسال ۴۸۵ هزار و ۲۶۰ دستگاه انواع اتومبیل سواری، ون، وانت، مینی‌بوس و میدل‌باس، اتوبوس، کامیونت، کامیون و کشنده در کشور تولید شده است.

این آمار ۳.۹ درصد بیشتر از تولید مدت مشابه پارسال (۴۶۷ هزار و ۸۷ دستگاه خودرو) است. این میزان تولید در حالی به دست آمده که خودروسازان در هم‌سنجی با پارسال در بخش خودروهای سواری، ون، مینی‌بوس و میدل‌باس و کامیونت، کامیون و کشنده با رشد تولید و در بخش وانت و اتوبوس با کاهش تولید مواجه شدند.

سهم حدود ۹۲ درصدی خودروهای سواری

برپایه این آمارها، در نیمه نخست امسال ۴۴۶ هزار و ۲۷۶ دستگاه خودروی سواری توسط خودروسازان داخلی تولید شد که در مقایسه با نیمه نخست سال ۹۹ رشد ۵.۲ درصدی نشان می‌دهد. با توجه به آمار تولید تجمعی خودروسازان، اتومبیل‌های سواری سهم ۹۱.۹ درصدی از کل تولید در ۶ ماهه نخست امسال داشتند. پس از آن، بیشترین تیراژ متعلق به انواع وانت با ۳۳ هزار و ۸۷۳ دستگاه بود. در این بخش اما چهارچرخ‌سازان داخلی نسبت به سال گذشته با افت ۱۴.۳ درصدی مواجه شدند.

مطابق این آمارها، تا پایان شهریورماه امسال چهار هزار و ۱۴۹ دستگاه انواع کامیون، کامیونت و کشنده در کشور تولید شد که در هم‌سنجی با پارسال رشد خیره‌کننده ۸۲.۹ درصدی داشته است.

تولید ۴۳۲ دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس (رشد ۴.۹ درصدی)، ۳۳۳ دستگاه اتوبوس (افت ۱۳.۱ درصدی) و فقط ۱۹۷ دستگاه ون (رشد ۷۱.۳ درصدی)، از دیگر آمارهای قابل ذکر در ۶ ماهه ابتدایی امسال است. در شهریورماه امسال نیز ۹۹ هزار و ۵۶۸ دستگاه خودرو از سوی خودروسازان داخلی تولید شد که در مقایسه با شهریورماه ۹۹ رشد ۱۵ درصدی نشان می‌دهد.

منبع:ایرنا


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.