جمعه 15 فروردين 1399-2:55 شمسی /4/3/2020 2:55:09 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:8354
  • زمان انتشار:شنبه 17 اسفند 1398-15:24

پرداخت تسهیلات از محل خودروسازان به قطعه‌سازان، در دومین سال پیاپی قرار است در روزهای پایانی سال انجام شود. در حالی که سال گذشته نیز صنعت قطعه سازی با بحران نقدینگی و تاخیر در دریافت مطالبات مواجه بود، تسهیلات 4هزار میلیارد تومانی در روزهای پایانی سال گذشته از طریق بانک های عامل در اسفندماه 1397 به خودروسازان برای پرداخت به قطعه سازان ارائه شد.
امید رضایی
تسهیلات پرداخت شود تا شرمنده کارگران نشویم

 این جریانی است که در اسفندماه امسال نیز در خصوص پرداخت تسهیلات 5هزار میلیارد تومانی به قطعه سازان شاهد آن هستیم. آیا وقت آن نرسیده است در نحوه اجرای تعهدات خود بازنگری کنیم؟! آنچه مسلم است دولت قطعا به قول خود در پرداخت این مصوبه نیز عمل خواهد کرد. چراکه تاخیر در پرداخت و موکول کردن اجرای آن به سال آینده، چالش و مشکلات تازه ای را به همراه خواهد داشت. 
اما سوال اصلی اینجاست که وقتی قرار است چنین پرداختی صورت بگیرد، چرا در آخرین لحظات این اتفاق می‌افتد. زیرا پرداخت آن در زمان مقرر، به کاهش نگرانی خانواده قطعه سازی خواهد انجامید. بدیهی است که طرف حساب این وام خودروسازان هستند تا از طریق ایشان تزریق به قطعه سازان انجام شود. اما بدون شک، تاثیر مثبت این مصوبه هم بر قطعه ساز و هم بر خودروساز بر کسی پوشیده نیست. 
کافی است نگاهی به گذشته نه چندان دور بیندازیم و ببینیم که افزایش تعداد خودروهای کف پارکینگ‌های خودروسازان چه معضلاتی را از نظر انجام تعهدات، هم برای خریداران و هم برای خودروسازان به همراه داشته است. به این موارد تاثیر منفی که در سطح جامعه ایجاد کرده و منجر به سواستفاده دشمنان قسم خورده کشور شده بود نیز اضافه می‌شود. امری که باعث شد تا برخی روی این جو روانی موج سواری کنند. 
این حقیقت را نباید فراموش کرد که اگر تلاش بی وقفه و جانانه قطعه سازان و تعامل خودروساز نبود، این مشکل مرتفع نمی‌شد و امروز نمی‌توانستیم به آمار تولید قابل توجه امسال که حاصل تلاش خانواده قطعه ساز و خودرو کشور بود، برسیم. دور نیست زمانی که قطعه سازان تمام قد پای نظام و میهن خود ایستادند و با امضای میثاق نامه خود با خودروسازان از تمام توان خود استفاده کردند و نه تنها در این تعامل توانستند تمامی خودروهای ناقص ته‌نشین شده در پارکینگ‌ها را تکمیل کنند، بلکه تمام کمبودهای تولید را در کمتر از پنج ماه جبران کردند. 
این امر باعث شد امروز شاهد شگفتی و شکست دشمنان این مرز و بوم باشیم. آیا این خود یک جنگ تمام عیار در جبهه صنعت نیست؟ امروز نیز که بحرانی دیگر دامن میهن عزیزمان را گرفته، این صنعت نیز مانند سایر سازمان‌های خدماتی سراسر کشور در خط مقدم اقتصادی و صنعتی بدون حتی یک ساعت تعطیلی تمام تلاش خود را به کار بسته تا در تعامل شایسته با خودروساز با رسیدن به تیراژ هدف گذاری شده امسال به همگان ثابت کند نه تنها تحریم‌های خصمانه که این ویروس منحوس نیز نتوانست خللی در توسعه اقتصادی کشور در بخش خودروسازی که از اصلی‌ترین موضوعات تحریم دشمنان این وطن بود، وارد سازد. 
لذا شایسته است در این مقطع که به پایان این ماراتن نفس گیر نزدیک می‌شویم، دولت محترم پرداخت مصوبه خود را تسریع کند تا قطعه سازان شرمنده خانواده بزرگ کارگران شریف این صنعت نشوند. امروز با توجه به محدودیت‌های پزشکی این عزیزان نیز مانند سایر میهن پرستان و دوست داران نظام سنگر تولید و خدمت را ترک نکرده و بدون وقفه برای محقق شدن تیراژ هدفگذاری شده ایستاده اند. 
بر این اساس شکی در پرداخت این تسهیلات بر اساس مصوبه ابلاغ شده وجود ندارد و به استناد میثاق نامه بین قطعه ساز و خودروساز طرفین موظف به اجرای تعهدات خود خواهند بود و اجازه موج سواری و سواستفاده برخی افراد برای ضربه زدن به نظام و یا هرگونه بهره‌جویی را نخواهند داد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین