دوشنبه 20 مرداد 1399-9:51 شمسی /8/10/2020 9:51:18 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:8211
  • زمان انتشار:يکشنبه 27 بهمن 1398-1:31
خودرونامه بررسی کرد:

دو خودروساز بزرگ کشور در ۱۰ ماه گذشته ۱۶ مدل خودرو سواری با به تولید رسانده اند.
متوسط قیمت خودرو در ایران
خودرونامه: با ارائه صورت های مالی دو خودروساز بزرگ کشور به بورس، مشخص شد ایران خودرو و سایپا در 10 ماه امسال چه تعداد خودرو را با چه قیمت هایی فروخته اند.
در این بین، ایران خودرو 232 هزار و 579 دستگاه انواع پژو را در 10 ماه امسال به فروش رسانده که متوسط قیمت آنها بالغ بر 50 میلیون و 680 هزار تومان بوده است. 
همچنین 43 هزار و 411 سمندی نیز که ایران خودرو تا پایان دی ماه امسال به فروش رسانده، متوسط قیمتی بیش از 46 میلیون و  170هزار تومان داشته اند.
آبی های جاده مخصوص اما 117 دستگاه سوزوکی گرندویتارا در 10 ماه امسال به فروش رسانده اند که آمار نشان می دهد خودرو موردنظر با قیمتی بالغ بر 152 میلیون و 800 هزار تومان فروخته شده است. با این حساب، ویتارا گران ترین محصول ایران خودرو در بازه زمانی موردنظر بوده است. 
این خودرو البته مدت هاست در سایت خراسان ایران خودرو مونتاژ نمی شود، چه آنکه واردات قطعات آن به کشور به دلیل تحریم ها متوقف شده است. 
اما شش هزار و 273 دستگاه رانایی نیز که ایران خودرو تا پایان دی امسال فروخته، متوسط قیمتی بیش از 50 میلیون و 800 هزار تومان داشته اند. 
دنا نیز که آمار فروشی 28 هزار و 10 دستگاهی در 10 ماه امسال داشته، با متوسط قیمت بیش از 66 میلیون تومان فروخته شده است.
از سوی دیگر، تندر-90 که واپسین روزهای حضور خود در ایران را پشت سر می گذارد، در بازه زمانی تحت بررسی، هزار و 871 دستگاه فروش داشته است. 
ایران خودرویی ها این محصول را با متوسط قیمت بیش از 41 میلیون و 300 هزار تومان به فروش رسانده اند. 
این موضوع نشان می دهد تندر-90 دارای کمترین قیمت در بین محصولات ایران خودرو در 10 ماه امسال بوده است، حال آنکه در بازار قیمتی حول و حوش 175 میلیون تومان دارد. 
تندر-90 نیز مانند سوزوکی گرندویتارا به دلیل تحریم ها با قطع ارسال قطعات مواجه شده و چیزی به پایان عمرش در خودروسازی ایران باقی نمانده است. 
آبی های جاده مخصوص اما دو محصول چینی به نام هایما و دانگ فنگ نیز در چنته دارند که اولی پنج هزار و 945 دستگاه فروش داشته و دومی نیز سه هزار و 424 دستگاه. 
در این بین، ایران خودرو هایما را با قیمتی بالغ بر 97 میلیون و 700 هزار تومان فروخته، اما قیمت دانگ فنگ کمتر از 42 میلیون تومان بوده است. 
در نهایت، پژو 2008 نیز که پیش تر پیش فروش شده و در 10 ماه امسال پنج هزار و 494 دستگاه از آن فروخته شده، با قیمتی بیش از 100 میلیون تومان به دست مشتریان رسیده است. 
از ایران خودرو بگذریم و به سایپا برویم و ببینیم این شرکت محصولات خود را به چه قیمتی در 10 ماه امسال فروخته اند. 
طبق ادعای سایپا، 183 هزار و 978 دستگاه پرایدی که این شرکت در 10 ماه امسال فروخته، متوسط قیمت بالای 28 میلیون و 100 هزار تومان داشته اند. 
قیمت تیبا نیز با آمار فروشی 148 هزار و 899 دستگاهی، بالغ بر 34 میلیون و 600 هزار تومان بوده است.
سایپایی ها اما سراتو خودرویی که البته دیگر به مونتاژ نمی رسد را با قیمت 208 میلیون تومان فروخته اند. با این حساب، سراتو گران ترین خودرو فروخته شده در خودروسازی کشور طی 10 ماه امسال لقب گرفته است. 
آمارها همچنین حکایت از فروش سه هزار و 383 دستگاهی سراتو در بازه زمانی تحت بررسی دارند. 
دیگر محصول مونتاژی این شرکت به نام آریو نیز قیمتی بالغ بر 59 میلیون و 600 هزار تومان در 10 ماه امسال داشته است. سایپایی ها در بازه زمانی تحت بررسی، هزار و 112 دستگاه آریو را به فروش رسانده اند. 
هنوز تکلیف قطعی آریو برای ماندن در سایپا یا رفتنش مشخص نیست، هرچند در دی ماه سال جاری،‌ 225 دستگاه تولید داشته است. 
در نهایت چانگان نیز به عنوان دیگر خودرو مونتاژی و چینی سایپا، با قیمتی بالغ بر 111 میلیون و 600 هزار تومان در 10 ماه امسال تحویل مشتریان شده است. 
صورت های مالی سایپا نشان می دهد این شرکت در بازه زمانی تحت بررسی، چهار هزار و 463 دستگاه چانگان را به فروش رسانده است. 

نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

آخرین عناوین